OGŁOSZENIE
Na podstawie art.25 ust. 4 i 5 w związku z art.18 ust. pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz.163 z późn. zm.), art. 13, art.14, art.15 oraz art. 18 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1118 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr XLV/293/14 Rady Miejskiej w Złoczewie z dnia 07.11.2014 r. w sprawie uchwalenia ''Programu Współpracy Gminy Złoczew z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2015.''
Burmistrz Miasta Złoczew ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. ,,Prowadzenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Grójcu Wielkim w latach 2016 – 2019.”
Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
I. Rodzaj zadania i wysokość dotacji przeznaczonej na realizację zadania.
1. Powierzenie realizacji zadania polegającego na prowadzeniu Środowiskowego Domu Samopomocy w Grójcu Wielkim zwanego dalej w ogłoszeniu ,,ŚDS” typu A, B ,C dla 60 osób przewlekle psychicznie chorych, upośledzonych umysłowo i wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych wraz z dowozem uczestników z terenu Gminy Złoczew i innych gmin. Zadanie musi być realizowane zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 9 grudnia 2010 roku w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. Nr 238, poz.1586 z późn.zm).
2. Wysokość dotacji na działalność bieżącą ŚDS będzie corocznie określana w przeliczeniu na jednego uczestnika na podstawie decyzji Wojewody Łódzkiego. W 2015roku wysokość dotacji wynosi 695.000 zł.
II. Zasady przyznawania dotacji.
1. Szczegółowe warunki przyznania dotacji na realizację zadania, tryb płatności oraz sposób rozliczenia udzielonej dotacji zostaną określone w umowie zawartej po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert z wyłonionym wykonawcą zadania na podstawie art. 15 ust. 4 i art. 16 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz rozporządzenia Ministra Pracy i
Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U z 2011r. Nr 6, poz.25).
2. Dotacja będzie przekazywana w transzach miesięcznych.
3. W 2015 r. wysokość miesięcznej dotacji na jednego uczestnika ŚDS wynosi 900 zł (słownie: dziewięćset złotych).
4. W przypadku zmiany ilości osób skierowanych przez Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy
Społecznej w Złoczewie, środki na działalność bieżącą ŚDS ulegną zmianie według następującego przelicznika: miesięczna dotacja na utrzymanie 1 miejsca w ŚDS x ilość uczestników x ilość miesięcy korzystania z usług przez 1 uczestnika.
III. Termin i warunki realizacji zadania.
1. Zadanie realizowane będzie w okresie od dnia 01.01.2016 r. do dnia 31.12.2019 r.
2. Działania, których realizację należy uwzględnić przy planowaniu zadania:
1) odpowiednie przygotowanie zawodowe realizatorów zadania,
2) prowadzenie dokumentacji zbiorczej z realizacji zadania oraz indywidualnej każdego uczestnika,
3) dostępność usług, co najmniej 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, po 8 godzin dziennie, w tym co najmniej 6 godzin dziennie zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczestnikami zajęć i uzupełnienie prowadzonej dokumentacji,
4) zapewnienie opieki podczas dowozu uczestników na zajęcia i odwozu po zajęciach do miejsca zamieszkania,
5) prowadzenie zajęć z terapii zajęciowej, treningu umiejętności interpersonalnych, funkcjonowania w codziennym życiu, umiejętności spędzania wolnego czasu, poradnictwa psychologicznego, rehabilitacji ruchowej, przygotowania do aktywizacji zawodowej itp.,
6) opracowanie szczegółowego programu działalności ŚDS uwzględniającego założenia, cel, metody pracy, harmonogram zajęć, listy obecności oraz projektu planu pracy na 2016 rok.
3. Podmiot realizujący zadanie stanowiące przedmiot niniejszego konkursu powinien posiadać doświadczenie w realizacji zadań o podobnym charakterze oraz zapewnić niezbędne warunki do prowadzenia ośrodka wsparcia, w tym :
1) kadrę – osoby prowadzące zajęcia powinny posiadać kwalifikacje i doświadczenie gwarantujące odpowiedni poziom merytoryczny prowadzonych zajęć, potwierdzone stosownymi dokumentami,
2) dokumentację potwierdzającą wcześniejszą realizację zadań o podobnym charakterze (np. rekomendacje, recenzje, foldery).
4. Oferent zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy o powierzenie zadania publicznego.
5. Przewiduje się pobieranie opłat od uczestników zajęć terapeutycznych na zasadach określonych w ustawie z dnia 12 marca 2014r. o pomocy społecznej.
IV. Termin i miejsce składania ofert.
1. Ofertę należy przygotować na formularzu, który stanowi załącznik do niniejszego ogłoszenia. Formularz oferty, ramowy wzór umowy i sprawozdania dostępne są w sekretariacieUrzędu Miejskiego w Złoczewie ul. Szkolna 16, w Biuletynie Informacji Publicznej: http://bip.zloczew.pl w zakładce: komunikaty oraz na stronie internetowej gminy: www.zloczew.pl.
2. Ofertę w zamkniętej kopercie z napisem ,,Otwarty konkurs na realizację zadania publicznego zzakresu pomocy społecznej p.n.Prowadzenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Grójcu Wielkim w latach 2016-2019” i pieczątką nagłówkową oferenta należy składać wraz z załącznikami w SekretariacieUrzędu Miejskiego w Złoczewie ul. Szkolna 16, w godzinach od 800 do 1600 lub za pośrednictwem poczty na adres Urząd Miejski w Złoczewie, 98-270 Złoczew ul. Szkolna 16 (decyduje data wpływu oferty do Urzędu Miejskiego w Złoczewie).
3. Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 04 listopada 2015 r. do godz.1500 . Wszystkie wymagane dokumenty winny być trwale spięte, w sposób uniemożliwiający ich oddzielenie podczas prac Komisji.
4. Oferta złożona po upływie wskazanego terminu oraz, która wpłynie pocztą po tym terminie, nie będzie objęta procedurą konkursową.
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert.
1. Dokonanie wyboru oferty na realizację zadania nastąpi w terminie do30 dni od upływu wyznaczonej daty składania ofert. Burmistrz Miasta Złoczew powiadamia oferentów o wyniku postępowania konkursowego, a ponadto podaje do publicznej wiadomości rozstrzygnięcie konkursu ofert poprzez zamieszczenie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Złoczewie, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Gminy Złoczew.
2. Oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Miasta Złoczew. Komisja sporządza protokół i wstępnie kwalifikuje podmiot do otrzymania dotacji.
3. Kryteria wyboru ofert:
1) kryteria formalne :
a) czy oferent jest organizacją pozarządową, o której mowa w art. 3 ust.2 lub podmiotem wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
b) czy oferta jest zgodna z celami statutowymi oferenta,
c) czy oferta została złożona w terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie,
d) czy oferta została podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie spraw majątkowych oferenta, zgodnie z zapisami wynikającymi z KRS-u, statutu,
e) czy do oferty zostały dołączone wszystkie wymagane aktualne załączniki , w przypadku kopii czy są odpowiednio potwierdzone za zgodność,
f) czy oferent nie zalega z płatnościami wobec Urzędu Skarbowego i składkami wobec ZUS.
2) kryteria merytoryczne:
a) ocena możliwości realizacji zadania przez oferenta,
b) ocena proponowanej przez oferenta jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których, oferent będzie realizował zadanie,
c) ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
d) uwzględnienie zadeklarowanego udziału środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania oraz zadeklarowanego wkładu rzeczowego i osobowego wolontariuszy i pracę społeczną członków,
e) uwzględnienie analizy i oceny realizacji zleconych zadań publicznych podmiotowi w latach poprzednich ( rzetelność,terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków).
4. Wymagane dokumenty :
a) oferta złożona na formularzu zgodnym z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25) wraz z określonymi w tym formularzu załącznikami;
b) oryginał lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru , ewidencji - odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym , niezależnie od tego kiedy został wydany;
c) oryginał lub potwierdzoną za zgodność kopię statu oferenta;
d) zaświadczenie lub oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami wobec Urzędu Skarbowego i
składkami do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
e) zaświadczenie lub oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie osoby, która będzie kierowała ŚDS;
f) projekt statutu ŚDS, regulaminu określającego szczegółowo jego organizacje i zasady działania,
g) roczny program działalności ŚDS na 2016 r. ( odrębnie dla każdego typu domu, tj. dla typu A, typu B i typu C stosownie do rozróżnienia w §3 ust.1 rozporządzenia w sprawie środowiskowych domów samopomocy ) oraz plan pracy obejmujący rok funkcjonowania ŚDS w 2016 r;
h) potwierdzenie kwalifikacji kierownika ŚDS wynikających z art.122 ust.1 ustawy o pomocy
społecznej (co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej i specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej) oraz z § 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia w sprawie środowiskowych domów samopomocy (wykształcenie wyższe na kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w domu oraz co najmniej półroczny staż pracy na stanowisku, na którym miał bezpośredni kontakt z osobami z zaburzeniami psychicznymi , do stażu pracy zalicza się okres zatrudnienia w domu);
i) sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności za ostatni rok, jeżeli podmiot taką działalność prowadził.
5. Wszystkie przedkładane kopie dokumentów muszą być na pierwszej lub ostatniej stronie dokumentu potwierdzone za zgodność z oryginałem, opatrzone aktualną datą , pieczęciami (pieczęć ogólna organizacji lub podmiotu i imienne) oraz podpisami osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji pozarządowej lub podmiotu. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi to podpisują czytelnie z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
6. Decyzję o wyborze oferty bądź odmowie podejmuje Burmistrz Miasta Złoczew po zapoznaniu się z protokołem Komisji Konkursowej, powołanej do rozpatrzenia ofert .
7. Burmistrz Miasta Złoczew zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podawania przyczyn oraz zmiany terminu rozstrzygnięcia konkursu.
VI.Zrealizowane przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadania publiczne tego samego rodzaju i związane z nimi koszty, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazywanych organizacjom pozarządowym, podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 oraz jednostkom organizacyjnym podległym organom administracji publicznej lub przez nie nadzorowanym.
Zadanie pn. „Adaptacja budynku po Szkole Podstawowej w Grójcu Wielkim, utworzenie i prowadzenie środowiskowego domu samopomocy dla osób przewlekle psychicznie chorych, upośledzonych umysłowo i wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych”realizowane było od listopada 2012 r. przez Stowarzyszenie Pomocy ''WIARA''. Koszt realizacji niniejszego zadania, bez środków na inwestycję w 2013 r. wyniósł 370.920 zł, w 2014 roku 640.470 zł natomiast w 2015 r. koszt zadania zaplanowano na kwotę695.000 zł. Środki pochodziły z budżetu Wojewody Łódzkiego.
Załącznik:
1.Wzór oferty realizacji zadania publicznego
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Złoczewie