Deklaracja dostępności

łódzkie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.zloczew.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Nie wszystkie dokumenty i wnioski są zgodne z wymogami dostępności. (powód: Zostały wprowadzone przed 2018r.))

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

 

Koordynator ds. dostępności

Urząd Miejski, 98-270 Złoczew, ul.Szkolna16

Anita Szremska - Koordynator ds. dostępności

 tel. 43 820 24 60, e-mail: sekretarz@zloczew.pl

  Do zakresu działania Koordynatora ds. dostępności należy:

1)    wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd i jednostki organizacyjne Gminy Złoczew;

 2)    przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie
z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi
w art.6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

 3)    monitorowanie działalności jednostek organizacyjnych Gminy Złoczew
w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 4)    Ocena zgodności przyjętych rozwiązań z obowiązującymi standardami.

 5)    Ocena dostępności obiektów, ulic i placów, parkingów, terenów zielonych i innych miejsc ogólnodostępnych.

 6)    Współpraca z referatami  Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy, mająca na celu koordynację przepływu informacji, konsultacje związane z zapewnieniem dostępności osób ze szczególnymi potrzebami.

 

  Aplikacje mobilne

Urząd Miejski w Złoczewie prowadzi następujące aplikacje mobilne:

Aplikacja BLISKO (z serwisem SegreGO)

Aplikacja BLISKO jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Wyjątek stanowią wyłączenia wymienione poniżej.

  Niedostępne elementy i treści:

1) Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 czerwca 2021 r. mogą nie być dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować

 2 ) Mapy w aplikacji nie są dostępne cyfrowo. Twórca aplikacji korzysta z zewnętrznej biblioteki Google, która nie deklaruje dostępności cyfrowej swoich map. Obecnie na rynku nie ma alternatywnego rozwiązania, które deklarowałoby dostępność cyfrową map. Zgodnie z tym, zapewnienie dostępności funkcji map oznacza bardzo wysokie koszty, które twórca aplikacji ocenił jako „nadmierne obciążenie” opisane w ustawie o dostępności cyfrowej.

 

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Radosław Radwański

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

Brak oznaczeń z wykorzystaniem alfabetu brajla. W budynku zainstalowane są drzwi drewniane. Na parterze znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością. Biura na parterze dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wejść do budynków

Wejście do budynku oraz pomieszczeń znajdujących się na parterze bez barier architektonicznych.

Dostosowanie korytarzy

Bez barier architektonicznych na parterze.

Dostosowanie schodów

Schody nie są wyposażone rozwiązania umożliwiające dostęp do pomieszczeń znajdujących się na piętrze dla osób o zwiększonych potrzebach.

Dostosowanie wind

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni

Budynek nie posiada pochylni.

Dostępność platform

Budynek nie posiada platform dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie parkingów

Brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.

Dostępność tyflomapy

W budynku nie znajdują się tyflomapy.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 września 2020 08:22
Dokument wprowadzony do BIP przez: Radosław Radwański
Ilość wyświetleń: 2393
31 marca 2025 15:15 (Radosław Radwański) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
31 marca 2025 15:15 (Radosław Radwański) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 15:13 (Radosław Radwański) - Aktualizacja deklaracji dostępności.