Podatki i opłaty

Interpretacja indywidualna

Rodzaj dokumentu

Interpretacja indywidualna

Sygnatura

Fn.310.2.2012

Data

2012-05-21

Autor

Burmistrz Miasta Złoczewa

Temat

 

 

 

Na którym z podmiotów określonych w art. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych –ciąży obowiązek podatkowy w podatku od nieruchomości i według jakiej stawki opodatkować  pomieszczenie zajęte na kancelarię lub czy podlega zwolnieniu na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4 powyższej ustawy?

Słowa kluczowe

Podatnik podatku od nieruchomości

 

 

WNIOSEK O WYDANIE INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ W SPRAWIE  PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI

 

 

            Działając na podstawie art. 14 j ustawy Ordynacja Podatkowa wnosimy o wydanie interpretacji indywidualnej w następującej sprawie podatku od nieruchomości:

  1. Stan faktyczny:

 Pomiędzy …………………………………. a ………………………………….. zawierana jest umowa na podstawie, której Lasy Państwowe udostępnia ………………………………… do bezpłatnego korzystania mieszkanie będące własnością Skarbu Państwa w zarządzie Lasów Państwowych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 grudnia 2009r. w sprawie określenia stanowisk w Służbie Leśnej, na których zatrudnionym pracownikom przysługuje bezpłatne mieszkanie albo równoważnik pieniężny, oraz sposobu i trybu przyznawania i zwalniania tych mieszkań, a także ustalania i wypłaty równoważnika pieniężnego. Na warunkach określonych w umowie …………………………. Korzysta z przedmiotowego mieszkania - lokalu na cele mieszkalne. Jednocześnie w budynku tym prowadzona jest kancelaria leśnictwa.

 

  1. Przepisy prawa podatkowego, których dotyczy stan faktyczny i zapytanie interpretacji

Art. 3 i art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych.

Zapytanie : kto w przedstawionym stanie faktycznym jest podatnikiem podatku nieruchomości mieszkalnej oddanej …………………………….. i według jakiej stawki są opodatkowane pomieszczenie zajęte na kancelarię lub czy podlegają zwolnieniu na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy.

 

Stanowisko wnioskodawcy:

 

Zgodnie z wymienionym art. 3

  1. Podatnikami podatku od nieruchomości są osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej, będące:

1)      właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, z zastrzeżeniem ust. 3;

2)      posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych;

3)      użytkownikami wieczystymi gruntów;

4)      posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie

a)      wynika z umowy zawartej z właścicielem, agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa lub z innego tytułu prawnego, z wyjątkiem posiadania przez osoby fizyczne lokali mieszkalnych niestanowiących odrębnych nieruchomości,

b)      jest bez tytułu prawnego, z zastrzeżeniem ust. 2

  1. Obowiązek podatkowy dotyczący przedmiotów opodatkowania wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa lub będących w zarządzie Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe - ciąży odpowiednio na jednostkach organizacyjnych Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa4) i jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych , faktycznie władających nieruchomościami lub obiektami budowlanymi.
  2. Jeżeli przedmiot opodatkowania znajduje się w posiadaniu samoistnym, obowiązek podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości ciąży na posiadaczu samoistnym.
  3. Jeżeli nieruchomość lub obiekt budowlany stanowi współwłasność lub znajduje się w posiadaniu dwóch lub więcej podmiotów, to stanowi odrębny przedmiot opodatkowania, a obowiązek podatkowy od nieruchomości lub obiektu budowlanego ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach lub posiadaczach, z zastrzeżeniem ust. 5.
  4. Jeżeli wyodrębniono własność lokali, obowiązek podatkowy w zakresie podatku od nieruchomości od gruntu oraz części budynku stanowiących współwłasność ciąży na właścicielach lokali w zakresie odpowiadającym częściom ułamkowym wynikającym ze stosunku powierzchni użytkowej lokalu do powierzchni użytkowej całego budynku.

 Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości:

  1)  budowle wchodzące w skład infrastruktury kolejowej w rozumieniu przepisów o transporcie kolejowym oraz zajęte pod nie grunty, jeżeli:

a)  zarządca infrastruktury jest obowiązany do jej udostępniania licencjonowanym przewoźnikom kolejowym lub

b) są przeznaczone wyłącznie do przewozu osób, wykonywanego przez przewoźnika kolejowego, który równocześnie zarządza tą infrastrukturą bez udostępniania jej innym przewoźnikom, lub

c)  tworzą linie kolejowe o szerokości torów większej niż 1 435 mm;

1a)  grunty, budynki i budowle pozostałe po likwidacji linii kolejowych lub ich odcinków - do czasu przeniesienia ich własności lub prawa użytkowania wieczystego - nie dłużej jednak niż przez 3 lata od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym stała się ostateczna decyzja lub weszło w życie rozporządzenie, wyrażające zgodę na likwidację linii lub ich odcinków, wydane w trybie przewidzianym w przepisach o transporcie kolejowym - z wyjątkiem zajętych na działalność inną niż działalność, o której mowa w przepisach o transporcie kolejowym;

  2)  budowle infrastruktury portowej, budowle infrastruktury zapewniającej dostęp do portów i przystani morskich oraz zajęte pod nie grunty;

2a)  grunty, które znajdują się w posiadaniu podmiotu zarządzającego portem lub przystanią morską, pozyskane na potrzeby rozwoju portu lub przystani morskiej, zajęte na działalność określoną w statucie tego podmiotu, położone w granicach portów i przystani morskich - od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym podmiot ten wszedł w ich posiadanie - nie dłużej niż przez okres 5 lat, z wyjątkiem gruntów zajętych przez podmiot inny niż podmiot zarządzający portem lub przystanią morską;

  3)  budynki, budowle i zajęte pod nie grunty na obszarze części lotniczych lotnisk użytku publicznego;

  4)  budynki gospodarcze lub ich części:

a) służące działalności leśnej lub rybackiej,

b) położone na gruntach gospodarstw rolnych, służące wyłącznie działalności rolniczej,

c)  zajęte na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej;

 

Zgodnie z wyżej powołanym art. ustawy na podstawie umowy oddano ……………………. do bezpłatnego korzystania budynek mieszkalny - § 1 ust. 2, który w umowie dalej nazwano

„mieszkaniem”. Umowa osobno określa prawo do korzystania z przynależnych do budynku mieszkalnego gruntu i budynków gospodarczych - § 1 ust. 4. W ust. 5 powyższego paragrafu mówi się o przekazaniu mieszkania jako przedmiotu umowy.

 

Mając na względzie powyższe zapisy umowy oraz podstawę prawna zawarcia umowy to jest przepisy art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy o lasach, oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 17grudnia  2009r. w sprawie określenia stanowisk w Służbie Leśnej, na których zatrudnionym pracownikom przysługuje bezpłatne mieszkanie albo równoważnik pieniężny, oraz sposobu i trybu przyznawania i zwalniania tych mieszkań, a także ustalania i wypłaty równoważnika pieniężnego, należy stwierdzić, ze przedmiotem umowy jest mieszkanie (lokal mieszkalny), w tym przypadku budynek mieszkalny. W tym ujęciu umowy …………………… można traktować jako posiadacza zależnego jedynie w zakresie budynku mieszkalnego który na podstawie  umowy i wyżej wskazanych przepisów został mu przyznany. Wskazane w umowie prawo korzystania z przynależnych części ( budynków gospodarczych gruntu) nie może być utożsamiane z posiadaniem zależnym. Jak wskazano wyżej budynek nie stanowi odrębnej nieruchomości w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

 

Wobec powyższego zdaniem wnioskującego w niniejszej sprawie nie zachodzi przypadek określony w art. 3 ust. 1 pkt 4 …………………… jako posiadać zależny jedynie co do mieszkania ( nie stanowiącego odrębnego budynku) nie jest podatnikiem podatku od nieruchomości.

 

Podatnikiem jest w tym wypadku jest zarządca czyli lasy Państwowe ……………………

 

Co do zwolnienia z podatku na podstawie art.7 ust.1 pkt. 4 ustawy, przepis ten mówi o prowadzeniu działalności leśnej w budynkach gospodarczych lub ich częściach. W sytuacji kiedy kancelaria znajduje się w budynku mieszkalnym 9 nie gospodarczym) udostępnionym na wyżej wskazanych warunkach, zwolnienie to nie znajduje zastosowania. Co do stawki podatku zdaniem podatnika, prowadzenie przez ……………………… działalności leśnej w pomieszczeniach kancelarii w budynku mieszkalnym nie jest prowadzeniem działalności gospodarczej rozumieniu ustawy. Wobec tego zastosowanie znajduje stawka taka jak od pomieszczeń mieszkalnych.

 

Oświadczenie : Oświadczam pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, ze przedstawiony stan faktyczny nie jest objęty postępowaniem podatkowym, kontroli podatkowej, oraz że przedmiotowa sprawa nie została już rozstrzygnięta w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego.

 

Interpretacja indywidualna przepisów prawa podatkowego.

 

Burmistrz Miasta Złoczewa na podstawie art. 14 j § 1 i 3 w związku z art. 14b oraz art. 14 c ustawy z dnia 29 sierpnia 1997roku – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), art. 1 a ust.2 pkt 1, art. 3 ust. 1 pkt 4 lit. a, art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. a, art. 7 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 12 stycznia1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.)

 

postanawia

 

- uznać, że obowiązek podatkowy w podatku od nieruchomości ciąży na posiadaczu zależnym nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa, tj. …………. , z którym Lasy Państwowe zawarły umowę bezpłatnego używania mieszkania – leśniczówki oraz

 

- uznać, że część budynku mieszkalnego zajętego przez ………….. na kancelarię, wykorzystywaną na potrzeby prowadzonej działalności leśnej, podlega opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości według stawki obowiązującej dla budynków mieszkalnych

 

Uzasadnienie

 

            W dniu 24.02.2012 r. do Urzędu Miejskiego w Złoczewie wpłynął wniosek od ………………. o wydanie interpretacji indywidualnej w sprawie podatku od nieruchomości. W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

 

Pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe ………………… a …………. została zawarta umowa, na mocy której ………… została oddana do bezpłatnego używania osada leśna – leśniczówka zwana w treści umowy „mieszkaniem” znajdująca się w miejscowości ……, gm. ……….. Mieszkanie będące przedmiotem tej umowy stanowi własność Skarbu Państwa, a jak wynika z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego jego zarządcą jest Nadleśnictwo …………. .

Zawarcie z ………… umowy o najem mieszkania znajduje umocowanie w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 17 grudnia 2009 roku w sprawie określenia stanowisk w Służbie Leśnej, na których zatrudnionym pracownikom przysługuje bezpłatne mieszkanie albo równoważnik pieniężny,  oraz  sposobu  i  trybu  przyznawania  i  zwalniania  tych  mieszkań,

a także ustalania i wypłaty równoważnika pieniężnego. Na warunkach określonych w zawartej umowie leśniczy korzysta z budynku mieszkalnego – na cele mieszkalne. Jednocześnie w budynku tym prowadzona jest kancelaria leśnictwa.

 

Wnioskodawca w związku z powyższym zadał następujące pytanie:

 

  • kto w przedstawionym stanie faktycznym jest podatnikiem podatku od nieruchomości mieszkalnej oddanej ………….. i według jakiej stawki są opodatkowane pomieszczenia zajęte na kancelarię lub czy podlegają zwolnieniu na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy

 

Zdaniem Wnioskodawcy, mając na względzie zapisy umowy oraz podstawę prawną zawarcia umowy tj. przepis art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy o lasach tekst jednolity: Dz. U. z 2011 r. Nr 12, poz. 59 z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 17 grudnia 2009 r. w sprawie określenia stanowisk w Służbie Leśnej, na których zatrudnionym pracownikom przysługuje bezpłatne mieszkanie albo równoważnik pieniężny, oraz sposobu i trybu przyznawania i zwalniania tych mieszkań, a także ustalania i wypłaty równoważnika pieniężnego, należy stwierdzić, że przedmiotem umowy jest mieszkanie ( lokal mieszkalny), w tym przypadku budynek mieszkalny. W tym ujęciu umowy, ………. można potraktować jako posiadacza zależnego jedynie w zakresie budynku mieszkalnego, który na podstawie umowy i wskazanych we wniosku przepisów został mu przyznany. Wskazane w umowie prawo korzystania z przynależnych części (budynków gospodarczych i gruntu) nie może być utożsamiane z posiadaniem zależnym. Budynek nie stanowi, jak podnosi Wnioskodawca, odrębnej nieruchomości w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. W ocenie wnioskodawcy, w niniejszej sprawie nie zachodzi przypadek określony w art. 3 ust. 1 pkt 4, w związku z czym ……. nie jest podatnikiem podatku od nieruchomości.

Odnosząc się do kwestii zwolnienia z podatku na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy, Wnioskodawca podnosi, iż przepis ten mówi o prowadzeniu działalności leśnej w budynkach lub w ich części. W sytuacji, gdy kancelaria znajduje się w budynku mieszkalnym ( nie gospodarczym) udostępnionym na warunkach określonych w umowie, zwolnienie to, zdaniem Wnioskodawcy, nie znajduje zastosowania. Co do stawki podatku wywodzi, że prowadzenie przez ………. działalności leśnej w pomieszczeniach kancelarii w budynku mieszkalnym nie jest prowadzeniem działalności gospodarczej w rozumieniu obowiązujących przepisów. Wobec powyższego, zastosowanie znajduje stawka taka, jak od pomieszczeń mieszkalnych.

 

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

 

  • nieprawidłowe w zakresie podatnika podatku od nieruchomości,
  • prawidłowe w zakresie stawki podatku dla części budynku mieszkalnego zajętego przez …………. na kancelarię.

 

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2011 r. Nr 12, poz. 59 z późn. zm.) zarząd nad lasami stanowiącymi własność Skarbu Państwa sprawuje Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, które w ramach wykonywanego zarządu, między innymi prowadzi gospodarkę leśną oraz gospodaruje gruntami i innymi nieruchomościami (art. 4 ust. 1 i 2 ustawy). W świetle uregulowań przyjętych w art. 4 ust. 1 i 2 oraz art. 32 ust. 1 i ust. 2 pkt  3 w/w ustawy Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe jest jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej. Nadleśnictwa są natomiast jednostką organizacyjną Lasów Państwowych. Lasy Państwowe, jako państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej reprezentują Skarb Państwa w zakresie zarządzanego mienia i w konsekwencji takiej regulacji jednostki organizacyjne Lasów Państwowych (Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych, regionalne dyrekcje Lasów Państwowych i nadleśnictwa) reprezentują Skarb Państwa w stosunkach cywilnoprawnych w zakresie tego działania. Skoro więc Skarb Państwa jest w stosunkach cywilnoprawnych podmiotem praw i obowiązków, które dotyczą mienia państwowego nienależącego do innych państwowych osób prawnych, to każda czynność cywilnoprawna państwowej jednostki organizacyjnej jest czynnością Skarbu Państwa, gdyż jednostki te działają w imieniu i na rachunek Skarbu Państwa.

Przechodząc do uregulowań ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95 poz. 613 z późn. zm.), zawartych w art. 3 ust. 1,  podatnikami podatku od nieruchomości są osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne, w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej,  będące:

1)      właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, z zastrzeżeniem ust. 3;

2)      posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych;

3)      użytkownikami wieczystymi gruntów;

4)      posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie:

a)      wynika z umowy zawartej z właścicielem, Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa lub z innego tytułu prawnego, z wyjątkiem posiadania przez osoby fizyczne lokali mieszkalnych niestanowiących odrębnych nieruchomości,

b)      jest bez tytułu prawnego, z tym że obowiązek podatkowy dotyczący przedmiotów opodatkowania wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa lub będących w zarządzie Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe – ciąży odpowiednio na jednostkach organizacyjnych Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa i jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych, faktycznie władających nieruchomościami lub obiektami budowlanymi.

 

W odniesieniu do stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę zastosowanie mieć będzie przepis art. 3 ust. 1 pkt. 4 lit. a ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. W świetle w/w przepisu, obowiązek podatkowy spoczywa na posiadaczach nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa. Użytemu w tym przepisie sformułowaniu „jeśli posiadanie wynika z umowy” bez wskazania jej nazwy należy nadać znaczenie, że posiadanie może wynikać z każdej umowy, na mocy której podatnik korzysta z rzeczy. W myśl art. 336 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16 poz. 93 z późn. zm.)  posiadaczem rzeczy jest między innymi ten, kto nią faktycznie włada jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub mający inne prawo, z którym łączy się określone władztwo nad cudzą rzeczą (posiadacz zależny). W świetle w/w przepisu oraz faktu zawarcia umowy bezpłatnego używania mieszkania o jakim mowa w tej umowie, ………. jest posiadaczem zależnym nieruchomości (budynku mieszkalnego), stanowiącej własność Skarbu Państwa i to on jest podatnikiem podatku od nieruchomości – od budynku mieszkalnego. W przypadku bowiem, gdy w wyniku umowy cywilnoprawnej zawartej z jednostkami organizacyjnymi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe przekazano w posiadanie zależne nieruchomość stanowiącą własność Skarbu Państwa, obowiązek podatkowy w podatku od nieruchomości ciąży na mocy powołanego wyżej przepisu na posiadaczu zależnym.

W świetle orzecznictwa sądowo-administracyjnego stroną stosunków cywilnych zawieranych przez jednostki organizacyjne Lasów Państwowych jest Skarb Państwa,  jako właściciel lasów państwowych. Ustawowe umocowanie zaś  jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych polega na reprezentowaniu Skarbu Państwa. Tak więc umowy zawierane przez Lasy Państwowe należy traktować jako umowy zawarte bezpośrednio z właścicielem. Stanowisko takie wyrażone zostało w Uchwale Składu Pięciu Sędziów NSA z dnia 19 sierpnia 1996 r. Sygn. akt. FPK 9/96. Osoby te, jako posiadacze zależni nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, są podatnikami podatku od nieruchomości.

 

W przepisie art. 3 ust. 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych ustawodawca posługuje się pojęciem „obiektu budowlanego” i „lokalu”. Stosownie do treści art. 3 ust. 1 pkt 4 lit. a tejże ustawy podatnikiem „podatku od nieruchomości jest posiadacz obiektu budowlanego lub jego części stanowiących własność Skarbu Państwa bądź jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie wynika z umowy zawartej z właścicielem, z wyjątkiem posiadania przez osoby fizyczne lokali mieszkalnych, niestanowiących odrębnych nieruchomości”. Z przytoczonej regulacji wynika, między innymi, że podatnikiem jest posiadacz całego budynku ( obiektu budowlanego), ale także posiadacz jego części, jeżeli obiekt lub jego część stanowią własność Skarbu Państwa bądź jednostki samorządu terytorialnego. Nie ma wątpliwości, że budynek jest obiektem budowlanym, o którym mowa w tym przepisie. Na podstawie zawartej umowy …………stał się posiadaczem zależnym nieruchomości (obiektu budowlanego nazwanego w umowie „mieszkaniem”) stanowiącej własność Skarbu Państwa. Mając powyższe na uwadze należy uznać, że to na nim ciąży obowiązek podatkowy w podatku od nieruchomości.

W świetle w/w przepisu jest wyjątek – nie są podatnikami podatku od nieruchomości osoby fizyczne posiadające lokale mieszkalne niestanowiące odrębnych nieruchomości. Wyjątek ten jednak nie dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku i w zawartej umowie. Budynek będący przedmiotem zawartej umowy w rozumieniu w/w przepisu jest obiektem budowlanym ( budynkiem mieszkalnym) a nie lokalem mieszkalnym. Zatem posiadacz zależny, którym w tym wypadku jest ……… , jest podatnikiem podatku od nieruchomości. 

 

W świetle art. 1a ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.) za działalność gospodarczą nie uważa się działalności rolniczej i leśnej. W sytuacji gdy kancelaria, w której wykonywana jest działalność leśna, znajduje się w budynku mieszkalnym, to podlega opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości według stawki dla budynków mieszkalnych.

Obowiązujące w tej mierze przepisy, nie przewidują możliwości zwolnienia z opodatkowania części budynku mieszkalnego, zajętego na prowadzenie działalności leśnej.

Przyjmując, że budynek jest mieszkalny, a nie gospodarczy, a w jego części znajduje się kancelaria, to część zajęta na kancelarię w takim budynku nie podlega zwolnieniu z podatku od nieruchomości. Zastosowanie będą mieć wówczas stawki podatku obowiązujące dla budynków mieszkalnych. Zgodnie z uregulowaniem zawartym w  art. 7 ust. 1 pkt. 4 lit. a  ustawy o podatkach i opłatach lokalnych ustawodawca przewidział zwolnienie jedynie budynków gospodarczych lub ich części służącym m.in. działalności leśnej. 

 

 

 

 

 

P o u c z e n i e

 

Stronie przysługuje prawo  wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Złoczewa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach w terminie 30 dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeśli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie 60 dni od dnia wniesienia tego wezwania.

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 maja 2012 14:10
Dokument wprowadzony do BIP przez: Radosław Radwański
Ilość wyświetleń: 1925
28 maja 2012 14:10 (Radosław Radwański) - Dodanie dokumentu.