Wszyscy wykonawcy zainteresowani postępowaniem
o udzielenie zamówienia publicznego „Przebudowa targowiska przeznaczonego na cele promocji lokalnych produktów w Złoczewie” - Zp.271.1.2020.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 oraz ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843, z późn. zm.) Zamawiający – Gmina Złoczew, przekazuje zapytania od Wykonawców dotyczące treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)
i udziela wyjaśnień, a także dokonuje stosownych zmiany treści SIWZ.
Pytanie nr 1
Dotyczy: Załącznik nr 2 do SIWZ Projekt Umowy §1 pkt 2
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Zgodnie z §1 umowy pkt 2 zamawiający wymaga uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla przedmiotu inwestycji. Proszę o podanie kategorie obiektu budowlanego dla poszczególnych obiektów planowanej inwestycji zgodnie z załącznikiem do ustawy Prawo Budowlane. Kategoria obiektu jest jedynym parametrem rozstrzygającym jaką procedurą obiekt zostanie przekazany do użytkowania.”
Odpowiedź nr 1:
Określenie kategorii obiektu budowlanego należy do obowiązków autora dokumentacji projektowej, która zostanie złożona do Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Sieradzu. Przyporządkowanie obiektom właściwej kategorii należy dokonać w oparciu o Załącznik do ustawy
z dnia 7 lipca 1994r. Prawa Budowlanego.
Pytanie nr 2
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Zadanie jest wieloobiektowe a obiektom tym będą przypisane różne kategorie obiektu. Co w przypadku kiedy dla danego obiektu zgodnie z art. 55 ustawy Prawo Budowlane nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na użytkowanie a jedynie zawiadomienie
o zakończeniu robót budowlanych?”
Odpowiedź nr 2:
Należy uzyskać pozwolenie na użytkowanie w przypadku obiektów, dla których jest to wymagane.
Należy dokonać zawiadomienia o zakończeniu budowy w przypadku obiektów, dla których jest to wymagane.
Pytanie nr 3
Dotyczy: SIWZ IV. pkt 1
„IV. Termin wykonania zamówienia
1. Wykonawca zobowiązuje się zakończyć wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie do dnia 27 listopada 2020 r., przy czym część projektowa do dnia 30 czerwca 2020 r.”
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Czy za termin zakończenia pierwszego etapu zamówienia tj. części projektowej będzie uznany termin przekazania dokumentacji projektowej do uzgodnienia (zatwierdzenia) zamawiającemu?
W przypadku kiedy zamawiający w terminie zakończenia etapu projektowego tj. termin 30 czerwca wymagał będzie pozwolenie na budowę to termin ten już samego założenia wydaje się nierealny ponieważ:
- trzeba uzyskać Decyzję o Warunkach zabudowy na co zgodnie z KPA organ ma do 60dni,
- trzeba uzyskać mapę dla celów projektowych na co potrzeba 30 do 60dni,
- trzeba wykonać koncepcję na co potrzeba 2dni
-trzeba uzgodnić zgodnie z umową koncepcję z zamawiającym co potrwa z 5 dni,
- trzeba wykonać projekt budowlany i uzyskać niezbędne uzgodnienia i opinie co potrwa około 5dni,
- trzeba uzyskać decyzję wodnoprawną na co zgodnie z KPA organ ma do 60 dni,
- trzeba uzyskać pozwolenie na budowę gdzie Starostwo Powiatowe ma kolejne 60 dni.
Biorąc powyższe pod uwagę to nawet terminy rozpatrywania spraw w urzędzie które muszą następować po sobie i są od siebie zależne dają łączny czas na poziomie 240 dni nie biorąc pod uwagę czasu potrzebnego na projekty i uzgodnienia. Dodatkowo wszelkie decyzje muszą się uprawomocnić na co potrzeba kolejne 14 dni a że mamy 4 decyzje urzędowe to na same uprawomocnienia potrzeba dodatkowe 58dni. W świetle powyżej opisanego wymaganie od wykonawcy w terminie 30 czerwca prawomocnej Decyzji o Pozwoleniu na Budowę jest niemożliwe do spełnienia, bez wpływu czy też nacisku na organ prowadzący poszczególne postępowania czego wykonawca zakładać nie może.”
Odpowiedź nr 3:
Zamawiający uzna za termin zakończenia I etapu zamówienia tj. części projektowej, termin zatwierdzenia przekazanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej. Zamawiający wskazuje, że wzór umowy przewiduje katalog możliwych zmian postanowień zawartej umowy, w tym terminu wykonania zamówienia. Zamawiający odsyła do zapoznania się w szczególności z §13 ust. 2 pkt g wzoru umowy. Ponadto Zamawiający dokonuje modyfikacji treści SIWZ w zakresie terminu wykonania części projektowej przedmiotu zamówienia do dnia 30 lipca 2020 r.
Pytanie nr 4
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o podanie łącznego maksymalnego terminu (ilość dni) w jakim zamawiający oraz autor koncepcji zatwierdzi przedstawiony do zaopiniowania projekt budowlany.”
Odpowiedź nr 4:
Termin w jakim Zamawiający oraz autor koncepcji zatwierdzi przedstawiony do zaopiniowania projekt budowlany to 5 dni.
Pytanie nr 5
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o podanie łącznego maksymalnego terminu w jakim zamawiający oraz autor koncepcji zatwierdzi przedstawiony do zaopiniowania projekt wykonawczy.”
Odpowiedź nr 5:
Termin w jakim Zamawiający oraz autor koncepcji zatwierdzi przedstawiony do zaopiniowania projekt wykonawczy to 5 dni.
Pytanie nr 6
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „W jaki sposób zamawiający naliczał będzie kary za ewentualne niedotrzymanie przez wykonawcę terminu etapu pierwszego?”
Odpowiedź nr 6:
Zgodnie z § 11 ust. 2 pkt a tiret 2 Wzoru umowy.
Pytanie nr 7
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Czy za termin zakończenia drugiego etapu tj. część budowlana będzie uznany termin złożenia druku zawiadomienia w PINB w Sieradzu o zakończeniu budowy lub druku o wydanie pozwolenia na użytkowanie w PINB w Sieradzu o ile będzie wymagane?”
Odpowiedź nr 7:
Zgodnie z SIWZ „III. Opis przedmiotu zamówienia”, za zakończenie drugiego etapu tj. część budowlana uważa się zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Pytanie nr 8
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Czy zamawiający z uwagi na inwestycję wieloobiektową dopuszcza podział inwestycji na różne procedury rozpoczęcia robót budowlanych? Część prac można bowiem rozpocząć na podstawie pozwolenia na budowę a część na podstawie zawiadomienia o rozpoczęciu robót Z punktu widzenia ustawy Prawo Budowlane procedury te są od siebie niezależne i mogą być prowadzone równolegle.”
Odpowiedź nr 8:
Zamawiający nie dopuszcza rozpoczęcia robót przed uzyskaniem pozwolenia na budowę
i przekazaniem terenu budowy zgodnie z § 3 pkt 3 Wzoru Umowy.
Pytanie nr 9
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Czy wykonawca ma uwzględnić koszty odzieży ochronnej dla osób wizytujących budowę z ramienia zamawiającego? Jeżeli tak proszę o informację o ilości takich wizyt i ilości osób?”
Odpowiedź nr 9:
Koszty odzieży ochronnej dla osób wizytujących budowę z ramienia Zamawiającego pozostają po stronie Zamawiającego.
Pytanie nr 10
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Podanie w punkcie 1.2. PFU kategorii geotechnicznej oraz określenie warunków gruntów dla przedmiotowej inwestycji bez badań geologicznych było by dużym błędem i mogło by negatywnie wpłynąć na sporządzenie oferty przez wykonawcę. Proszę o potwierdzenie podanej w PFU kategorii geotechnicznej oraz warunków gruntów dla przedmiotowej inwestycji. Proszę również o załączenie badań geologicznych na podstawie których dokonano powyższej klasyfikacji.”
Odpowiedź nr 10:
Zamawiający zlecił wykonanie badań gruntowo-wodnych. Niezwłocznie po ich opracowaniu zostaną zamieszczone na stronie Zamawiającego.
Pytanie nr 11
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „W PFU brak jest informacji na temat gruntów. Z uwagi na brak załączonych badań geologicznych proszę o potwierdzenie możliwości lokalizacji instalacji rozsączającej na przedmiotowym terenie. Z dotychczasowych doświadczeń terenu miasta Złoczew oraz wstępnie przeprowadzonych badań podczas oględzin na terenie przedmiotowej inwestycji, istnieje podejrzenie o możliwości występowaniu gruntów spoistych oraz wysokich poziomów wód gruntowych co uniemożliwiałoby zaproponowane w PFU rozwiązanie odprowadzenia wód opadowych. W związku z powyższym proszę o jednoznaczną odpowiedź czy istnieje techniczna możliwość zastosowania na przedmiotowej inwestycji instalacji rozsączającej.”
Odpowiedź nr 11:
Zamawiający zlecił wykonanie badań gruntowo-wodnych. Niezwłocznie po ich opracowaniu zostaną zamieszczone na stronie Zamawiającego.
W przypadku stwierdzenia braku możliwości zastosowania na przedmiotowej inwestycji instalacji rozsączającej, autor dokumentacji projektowej winien zaproponować rozwiązanie inne od zaproponowanego w PFU.
Pytanie nr 12
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o udostępnienie badań geologicznych podłoża gruntowego lub uzupełnienie PFU o informację związaną z podłożem gruntowym. Brak informacji na temat podłoża gruntowego nie pozwala na oszacowanie kosztów robót fundamentowych oraz prac związanych z podbudową terenów utwardzonych.”
Odpowiedź nr 12:
Zamawiający zlecił wykonanie badań gruntowo-wodnych. Niezwłocznie po ich opracowaniu zostaną zamieszczone na stronie Zamawiającego.
Pytanie nr 13
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Ponieważ inwestor nie posiada Decyzji o Warunkach Zabudowy dla przedmiotowej inwestycji a jest organem który taką decyzję wydaje to proszę o jednoznaczną odpowiedź czy taka decyzja zostanie wydana? Czy decyzja będzie pozwalała na wszystkie zamierzenia wynikające z PFU? oraz w jakim terminie zostanie wydana?”
Odpowiedź nr 13:
Zamawiający posiada prawomocną decyzję lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedmiotu zamówienia. Skan decyzji zostaje załączony do przedmiotowych odpowiedzi na pytania wykonawców.
Pytanie nr 14
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o podanie informacji kiedy inwestor podpisze umowy na dostawę mediów (prąd i woda) do przedmiotowej inwestycji oraz kiedy przedmiotowe media zostaną do obiektów podłączone? Informacja ta jest niezbędna, ponieważ dopiero po wyposażeniu obiektów w wodę i prąd możliwe jest wykonanie badań i sprawdzeń oraz wystąpienie o decyzje na użytkowanie bądź też zawiadomienie PINB w Sieradzu o przystąpieniu do użytkowania obiektów.”
Odpowiedź nr 14:
Wykonawca zostanie upoważniony do pozyskania umów na dostawę mediów dla przedmiotowej inwestycji.
Pytanie nr 15
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o podanie informacji czy podane w PFU punkt 2.2.4 i 2.2.5. są docelowymi warstwami utwardzeń jakie wykonawca ma wykonać? Proszę o przedstawienie badań na podstawie których zakwalifikowano grunt rodzimy w poziomie podbudowy utwardzeń do G1.”
Odpowiedź nr 15:
Podane w PFU warstwy utwardzeń są warstwami docelowymi. Treść PFU nie określa gruntu rodzimego jako G1 tylko grupę nośności, jaką stawia się podłożu z gruntu. Wykonawca powinien
w przypadku braku nośności gruntu rodzimego doprowadzić podłoże do grupy G1-2.
Zamawiający zlecił wykonanie badań gruntowo-wodnych. Niezwłocznie po ich opracowaniu zostaną zamieszczone na stronie Zamawiającego.
Pytanie nr 16
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o podanie informacji jakimi kryteriami będzie się kierował zamawiający zatwierdzając materiały przeznaczone do wbudowania na przedmiotowej inwestycji? PFU nie podaje minimalnych niezbędnych do osiągnięcia parametrów materiałów przeznaczonych do wbudowania.”
Odpowiedź nr 16:
Materiały przeznaczone do wbudowania powinny zostać określone przez autora dokumentacji projektowej i powinny posiadać wymagane aprobaty techniczne, certyfikaty i być dopuszczone do rozpowszechniania ich w budownictwie.
Pytanie nr 17
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Czy z uwagi na brak w PFU minimalnych wymaganych parametr materiałów przeznaczonych do wbudowania wykonawca może przyjąć w wycenie materiały najtańsze na miejscowym rynku? W przeciwnym razie proszę o uzupełnieni PFU o minimalne niezbędne do osiągnięcia parametry do osiągnięcia przez wykonawcę a w szczególności:
- podanie minimalnych niezbędnych do osiągnięcia temperatur obliczeniowych dla budynku
gospodarczego,
- niezbędnych do osiągnięcia współczynników przenikania ciepła dla przegród tj. ścian, posadzek,
dachu, stolarki okiennej i drzwiowej,
- parametrów podkładu posadzkowego np. zginanie czy parametr ściskania też będzie niezbędny do
osiągnięcia itd. oraz normy wg której parametry te mają być spełnione oraz badane,
- parametrów okładzin podłogowych z w szczególności ścieralności, nasiąkliwości, mrozoodporności,
- rodzaju i parametrów tynków wewnętrznych i wypraw elewacyjnych dla budynku gospodarczego,
- czy w budynku gospodarczym należy wykonać sufity a jeżeli tak to jakie?
- sposobu wykończenia (zabezpieczenia) powierzchni elementów stalowych wiat,”
Odpowiedź nr 17:
Materiały przeznaczone do wbudowania powinny zostać określone przez autora dokumentacji projektowej i powinny posiadać wymagane aprobaty techniczne, certyfikaty i być dopuszczone do rozpowszechniania ich w budownictwie. Wszelkie prace powinny być prowadzone zgodnie
z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo Budowlane, warunkami technicznymi, jak i z zasadami wiedzy i sztuki budowlanej.
Jednym z elementów projektu budowlanego jest projektowana charakterystyka energetyczna budynku. To ona określa wymagania izolacyjności cieplej i inne wymagania związane z oszczędnością energii.
To projektant przyjmuje wartości współczynnika przenikania ciepła Uc ścian, dachów, stropów i stropodachów, zgodnie z wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Pytanie nr 18
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „W naszej ocenie wiata śmietnikowa nie jest w stanie skutecznie oprzeć się porywom wiatru przy zaproponowanej w PFU konstrukcji wiaty i jej obudowie. Proszę o skorygowanie konieczności montaż wiaty do podbudowy z kostki na wykonanie wiaty z tradycyjnym fundamentowaniem.”
Odpowiedź nr 18:
Autor dokumentacji projektowej określa w niej kryteria, jakie powinien spełnić obiekt budowlany, jakim jest wiata śmietnikowa.
Pytanie nr 19
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o wyjaśnienie zapisów w pkt. 2.1 PFU o konieczności zapewnienia trwałości konstrukcji 50 lat, trwałości orurowania i oprzewodowania 30 lat oraz trwałości osprzętu i przyborów instalacyjnych 15 lat. Żaden z producentów nie daje tak długich okresów gwarancji.”
Odpowiedź nr 19:
Podane okresy trwałości konstrukcji definiują przedział czasu, w którym konstrukcja lub jej część ma być użytkowana zgodnie z zamierzonym przeznaczeniem i przewidywanym utrzymaniem, bez potrzeby dużych napraw. Jest to okres użytkowy konstrukcji. Renowacje lub naprawy elementu budowlanego powinny być uwzględnione w okresie użytkowym. Liczbowe wartości okresu projektowego są zazwyczaj podawane w normach PN-EN 1990:2002 Eurokod – Podstawy projektowania konstrukcji.
Pytanie nr 20
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o wyjaśnienie zapisu w pkt. 2.1.4. PFU w zakresie jak rozumieć zapis „Ściany dzielące kolejne stanowiska sprzedaży wykonane w konstrukcji stalowej zostały dodatkowo obite płytą z blachy stalowej płaskiej". Czy zamawiający miał na myśli jakąś gotową płytę drewnianą która dalej jest obita blachą?”
Odpowiedź nr 20:
PFU przewiduje wykonanie pawilonów handlowych o konstrukcji stalowej. Tyczy się to również ścian działowych. Obicia ścian działowych blachą pełnią funkcję okładziny tych ścian. Szczegółowy kształt i sposób montażu powinien być uwzględniony w projekcie budowlanym i wykonawczym sporządzonym przez autora dokumentacji projektowej.
Pytanie nr 21
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o podanie koloru blachy obróbek blacharskich? Czy parapety zewnętrzne będą również wykonane z blachy?”
Odpowiedź nr 21:
Zaleca się zastosowanie jednolitej kolorystyki obróbek blacharskich. W treści PFU przewidziano zastosowanie jasnych kolorów dla ścian wiaty np. RAL 9016. Ewentualne zmiany w kolorystyce należy uzgodnić z Zamawiającym.
Nie stawia się szczególnych wymagań do materiału, z jakiego będą wykonane parapety zewnętrzne.
Pytanie nr 22
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o sprecyzowanie pkt 2.1.6. PFU w zakresie wykonania pokrycia dachu wiat handlowych. Czy zamawiający na stalowej konstrukcji wiat zamierza ułożyć pokrycie drewniane z płyt OSB lub deskowanie na którym następnie ułożone ma zostać dwa razy papa termozgrzewalna i każda z nich NRO czy też ma być ułożona papa termozgrzewalna w układzie dwuwarstwowym NRO. Czy nie byłoby zasadne wykonać pokrycie z blachy?”
Odpowiedź nr 22:
PFU przewiduje wykonanie pawilonów handlowych o konstrukcji stalowej. Szczegółowy kształt
i sposób montażu powinien być uwzględniony w projekcie budowlanym i wykonawczym sporządzonym przez autora dokumentacji projektowej.
Pytanie nr 23
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o podanie w m2 minimalnej wymaganej powierzchni utwardzonej dojść, dojazdów, parkingów oraz powierzchni handlowych jaką wykonawca winien uwzględnić w wycenie.”
Odpowiedź nr 23:
Powierzchnie utwardzonej komunikacji, miejsc postojowych i powierzchni handlowej zostały określone w załączniku do PFU – Opis Zadań.
Pytanie nr 24
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o podanie czy budynek socjalno-gospodarczy będzie budynkiem pełno sezonowym i czy wymagana w PFU pompa ciepła o mocy 2kW ma być jedynym źródłem ciepła dla przedmiotowego budynku?.”
Odpowiedź nr 24:
Budynek higieniczno – sanitarno – gospodarczy będzie budynkiem pełnosezonowym. Zgodnie z treścią PFU pkt 1.4. budynek higieniczno – sanitarno – gospodarczy należy wyposażyć w instalację grzewczą. Wymagana pompa ciepła ma zapewnić pokrycie co najmniej 30% zapotrzebowania na energię cieplną w rozumieniu ustawy o OZE. Dokumentacja projektowa sporządzona przez Wykonawcę powinna przedstawiać sposób zapewnienia pozostałych 70% dla potrzeb grzewczych budynku.
Pytanie nr 25
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o podanie w jaki rodzaj wentylacji ma zostać wyposażony budynek gospodarczy ?.”
Odpowiedź nr 25:
Zgodnie z treścią PFU pkt 1.4. budynek higieniczno – sanitarno – gospodarczy należy wyposażyć w instalację wentylacji grawitacyjnej.
Pytanie nr 26
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Proszę o podanie czy stalowe pawilony handlowe oraz wiata śmietnikowa mają być wyposażone w punkty oświetleniowe a jeżeli tak to jakie oświetlenie i w jakiej ilości?.”
Odpowiedź nr 26:
Zgodnie z treścią PFU pkt 3.3.2. Oświetlenie targowiska należy wykonać zgodnie z Polskimi Normami i przepisami. Stosować należy oprawy LED, o stopniu ochrony min IP54, wandalo-odporne, o mocy dobranej do wymaganego natężenia oświetlenia.
Pytanie nr 27
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Czy zamawiający dopuszcza płatności częściowe przy realizacji zadania? Fakturowanie częściowe ma wpływ na finansowanie inwestycji a co za tym idzie również na cenę końcową oferty.”
Odpowiedź nr 27:
Zamawiający nie przewiduje płatności częściowych przy realizacji przedmiotu zamówienia.
Pytanie nr 28
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Prosimy załączyć decyzje celu publicznego, warunków zabudowy lub potwierdzić, że cel publiczny lub warunki zabudowy nie będzie wymagany do złożenia wniosków w oddziale architektonicznobudolanym – zgodnie z par. 19 ust1) Rozporządzenia MI w sprawie szczegółowego zapisu i formy dokumentacji projektowej, (…) oraz programu funkcjonalno-użytkowego. To na zamawiającym ciąży obowiązek spełnienia wymagań w/w rozporządzenia przy ogłoszeniu zamówienia publicznego. Zamawiający w części opisowej powołuje się, iż podstawa opracowania PFU jest „Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego: w związku z powyższym prosimy załączyć wymagane dokumenty.”
Odpowiedź nr 28:
Zamawiający posiada prawomocną decyzję lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedmiotu zamówienia. Skan decyzji zostaje załączony do przedmiotowych odpowiedzi na pytania wykonawców.
Pytanie nr 29
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Prosimy załączyć oświadczenie Zamawiającego lub potwierdzić , że Zamawiający posiada dysponowanie nieruchomością na cele budowlane – zgodnie z par. 19 ust2) Rozporządzenia MI w sprawie szczegółowego zapisu i formy dokumentacji projektowej, (…) oraz programu funkcjonalno-użytkowego. To na zamawiającym ciąży obowiązek spełnienia wymagań w/w rozporządzenia przy ogłoszeniu zamówienia publicznego. Zamawiający w części opisowej powołuje się, iż podstawa opracowania PFU jest „Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego: w związku z powyższym prosimy załączyć wymagane dokumenty.”
Odpowiedź nr 29:
Zamawiający załącza do przedmiotowych odpowiedzi na pytania wykonawców skan Oświadczenia Zamawiającego o dysponowaniu nieruchomością na cele budowlane.
Pytanie nr 30
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Prosimy bezwzględnie zamieścić badania gruntowe-wodne- zgodnie z par. 19 ust 4 ) b) Rozporządzenia MI w sprawie szczegółowego zapisu i formy dokumentacji projektowej, (…) oraz programu funkcjonalno-użytkowego. To na zamawiającym ciąży obowiązek spełnienia wymagań w/w rozporządzenia przy ogłoszeniu zamówienia publicznego. Zamawiający w części opisowej powołuje się, iż podstawa opracowania PFU jest „Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego: w związku z powyższym prosimy załączyć wymagane dokumenty.”
Odpowiedź nr 30:
Zamawiający zlecił wykonanie badań gruntowo-wodnych. Niezwłocznie po ich opracowaniu zostaną zamieszczone na stronie Zamawiającego.
Pytanie nr 31
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Prosimy o określenie czy obiekt znajduje się pod ochroną konserwatorską (w przypadku gdy znajduje się prosimy zamieścić zalecenia konserwatorskie- zgodnie z par. 19 ust 4 ) c) Rozporządzenia MI w sprawie szczegółowego zapisu i formy dokumentacji projektowej, (…) oraz programu funkcjonalno-użytkowego. To na zamawiającym ciąży obowiązek spełnienia wymagań w/w rozporządzenia przy ogłoszeniu zamówienia publicznego. Zamawiający w części opisowej powołuje się, iż podstawa opracowania PFU jest „Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego: w związku z powyższym prosimy załączyć wymagane dokumenty.”
Odpowiedź nr 31:
Obiekt nie jest objęty ochroną konserwatorską.
Pytanie nr 32
Dotyczy: SIWZ Dział III Opis przedmiotu zamówienia pkt. 1
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Prosimy o zamieszczenie inwentaryzacji zieleni lub informacji , że taka nie występuje- zgodnie z par.19 ust 4 ) d) Rozporządzenia MI w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, (…) oraz programu funkcjonalno-użytkowego. To na zamawiającym ciąży obowiązek spełnienia wymagań w/w rozporządzenia przy ogłoszeniu zamówienia publicznego. Zamawiający w części opisowej powołuje się, iż podstawą opracowania PFU jest :Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego” w związku z powyższym prosimy załączyć wymagane dokumenty.”
Odpowiedź nr 32:
W SIWZ Dział III Opis przedmiotu zamówienia pkt. 1 Zamawiający zaleca Wykonawcy, aby przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej terenu budowy oraz jego otoczenia w celu oceny, na własną odpowiedzialność kosztów i ryzyka wszelkich czynników koniecznych do przygotowania rzetelnej oferty, obejmującej wszelki niezbędne prace przygotowawcze, zasadnicze i towarzyszące zarówno do prowadzenia robót budowlanych –montażowych, jak i przygotowania dokumentacji projektowej do uzyskania pozwolenia na budowę.
Dodatkowo Zamawiający zlecił wykonanie inwentaryzacji zieleni. Niezwłocznie po opracowaniu inwentaryzacji, zostanie zamieszczona na stronie Zamawiającego.
Pytanie nr 33
Dotyczy: SIWZ Dział III Opis przedmiotu zamówienia pkt. 1
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Prosimy o przekazanie warunków technicznych włączenia zjazdu- zgodnie z par. 19 ust 4 ) h) Rozporządzenia MI w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, (…) oraz programu funkcjonalno-użytkowego. To na zamawiającym ciąży obowiązek spełnienia wymagań w/w rozporządzenia przy ogłoszeniu zamówienia publicznego. Zamawiający w części opisowej powołuje się, iż podstawą opracowania PFU jest :Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego” w związku z powyższym prosimy załączyć wymagane dokumenty”
Odpowiedź nr 33:
W SIWZ Dział III Opis przedmiotu zamówienia pkt. 1 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności
- uzyskanie wszelkich warunków, opinii, pozwoleń i uzgodnień, badań w zakresie niezbędnym do opracowania pełnej dokumentacji projektowej.
Pytanie nr 34
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Prosimy o załączenie wymaganego prawem prawidłowego programu funkcjonalno-użytkowego w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury.”
Odpowiedź nr 34:
Załączony program funkcjonalno – użytkowy jest prawidłowy i opracowany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury. Zamawiający dodatkowo załączy wyniki badań gruntowo-wodnych oraz inwentaryzacje zieleni. Ww. dokumenty zostaną zamieszczone na stronie Zamawiającego, niezwłocznie po opracowaniu.
Pytanie nr 35
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Prosimy o potwierdzenie ,że projekt ma być wykonany zgodnie z warunkami technicznymi bez konieczności występowania o odstępstwa do właściwego ministra.”
Odpowiedź nr 35:
Na etapie opracowywania projektu budowlanego to projektant stwierdza, czy istnieje konieczność wystąpienia o odstępstwo od warunków technicznych do Ministra Infrastruktury, jak również podpisuje oświadczenie, że projekt budowlany został wykonany zgodnie m.in. z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo budowlane, warunkami technicznymi, jak i z zasadami wiedzy i sztuki budowlanej.
Pytanie nr 36
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „pkt 2.2.5. PFU – Konstrukcja komunikacji wewnętrznej:- warstwa ścieralna z kostki betonowej wibroprasowanej – 8,0cm – podsypka cementowo – piaskowa 1:4 – 3,0cm- geowłóknina 0,25mm – grunt stabilizowany cementem o Rm=1.5MPa – 10,0cm – podsypka piaskowa – 10,0cm Grubość zaprojektowanej konstrukcji nawierzchni:=29,0cm – podłoże z gruntu G1-
Przedmiotowa konstrukcja nie spełnia wymagań nośności dla pojazdów p.poż. W konstrukcji niezrozumiałe jest również zastosowanie geowłókniny. Prosimy o zmianę konstrukcji, lub podanie parametrów (nośność) jakie ma spełnić nawierzchnia.”
Odpowiedź nr 37:
Kwalifikacje komunikacji wewnętrznej na targowisku jako drogi pożarowej należy uzgodnić na etapie wykonywania z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. W przypadku konieczności wystąpienia drogi p.poż na terenie komunikacji wewnętrznej targowiska należy uzyskać wymaganą nośność dla pojazdów p.poż.
Pytanie nr 38
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Wykonawca zwraca się z zapytaniem: „Jako odwodnienie założono skrzynki rozsączające, bez określenia stopnia przepuszczalności gruntu, ani poziomu wód gruntowych. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych rozwiązań w zakresie zagospodarowania wód opadowych?”
Odpowiedź nr 38:
W PFU podano jako odwodnienie skrzynki rozsączające. Zmiana systemu odwodnienia jest możliwa na etapie projektowania po wcześniejszym uzgodnieniu tej zmiany z Zamawiającym.
Pytanie nr 39
Dotyczy: Załącznik nr 6 do SIWZ Program Funkcjonalno - Użytkowy
Odpowiedź nr 39:
Autor PFU w opisie nazwy funkcji budynku opierał się na § 85 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - Ustępy ogólnodostępne.
W związku z powyższymi odpowiedziami Zamawiający dokonuje następującej zmiany treści SIWZ:
Było:
„IV. Termin wykonania zamówienia
1. Wykonawca zobowiązuje się zakończyć wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie do dnia 27 listopada 2020 r., przy czym część projektowa do dnia 30 czerwca 2020 r.
2. Zamawiający dopuszcza wcześniejsze wykonanie przedmiotu zamówienia.”
Jest:
„IV. Termin wykonania zamówienia
1. Wykonawca zobowiązuje się zakończyć wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie do dnia 04 grudnia 2020 r., przy czym część projektowa do dnia 31 sierpnia 2020 r.
2. Zamawiający dopuszcza wcześniejsze wykonanie przedmiotu zamówienia.”
Było:
XII. Opis sposobu przygotowania oferty
3. Sposób zaadresowania oferty:
b) Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do zamawiającego na adres podany w punkcie 1 niniejszej specyfikacji i opatrzone nazwą, dokładnym adresem wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:
Oferta: Przebudowa targowiska przeznaczonego na cele promocji lokalnych produktów w Złoczewie – nie otwierać przed 28.02.2020 r., godz. 10:30.
Jest:
XII. Opis sposobu przygotowania oferty
3. Sposób zaadresowania oferty:
b) Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do zamawiającego na adres podany w punkcie 1 niniejszej specyfikacji i opatrzone nazwą, dokładnym adresem wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:
Oferta: Przebudowa targowiska przeznaczonego na cele promocji lokalnych produktów w Złoczewie – nie otwierać przed 12.03.2020 r., godz. 10:30.
Było:
XIII. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty należy składać
do dnia: 28.02.2020 r. do godz. 10:00
w siedzibie zamawiającego:
Gmina Złoczew
ul. Szkolna 16
98-270 Złoczew
(sekretariat I piętro)
2. Oferty zostaną otwarte dnia: 28.02.2020 r. o godz. 10:30
w siedzibie zamawiającego:
Gmina Złoczew
Szkolna 16
98-270 Złoczew
Pokój 114 „sala sesyjna” piętro I.
Jest:
XIII. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty należy składać
do dnia: 12.03.2020 r. do godz. 10:00
w siedzibie zamawiającego:
Gmina Złoczew
ul. Szkolna 16
98-270 Złoczew
(sekretariat I piętro)
2. Oferty zostaną otwarte dnia: 12.03.2020 r. o godz. 10:30
w siedzibie zamawiającego:
Gmina Złoczew
Szkolna 16
98-270 Złoczew
Pokój 114 „sala sesyjna” piętro I.
Udzielone przez Zamawiającego odpowiedzi oraz zmiany treści SIWZ stają się integralną częścią SIWZ. Zamawiający jednocześnie przekazuje zmieniony Załącznik nr 2 - wzór umowy oraz dokonuje zmiany ogłoszenia o zamówieniu w wymaganym zakresie. Zamawiający załącza skan prawomocnej decyzji lokalizacji celu publicznego, oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Złoczewie