Złoczew, dnia 16. 12. 2016r.
Znak: Zp: 271.3.2016
Do wszystkich Wykonawców
Dotyczy: Postępowania przetargowego na zadanie p.n. „Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy drogi gminnej
w miejscowości Czarna, gm. Złoczew na odcinku 1,452km”.
.
Poniżej podaję odpowiedzi na następujące pytania:
1.1 Charakterystyczne parametry określające zakres robót oraz wielkość obiektu
- droga o przekroju szlakowym z obustronnymi poboczami;
- długość około 1452 mb;
- klasa techniczna D (zbiorcza);
2. Prosimy o wskazanie miejsca i podanie kilometrażu wywozu materiału pochodzącego z rozbiórki istniejącej nawierzchni z destruktu lub betonu asfaltowego.
3. Gdzie znajduje się otwór numer 5 odwiertu?
4. Czy w związku z budową kanału i koniecznością pochylenia drogi na łuku zgodnie z kierunkiem łuku Inwestor przewiduje ustawienie krawężnika przy krawędzi jedni, w taki sposób by zapobiec zalewaniu działki 171/1.
5. W związku ze znaczą ilością drzew do wycinki i brakiem planu wyrębu drzew prosimy o podanie szacunkowej ilości drzew do wycinki i czy istnieje konieczność wykonania nasadzeń zastępczych i gdzie nasadzenia będą wykonywane. Jakie gatunki drzew ewentualnie należy ująć do nasadzeń.
6. Czy Inwestor widzi konieczność wykonywania osłon na urządzeniach infrastruktury podziemnej poprzecznie przecinających jezdnię.
7. W związku z wykonywanymi pomiarami na otrzymanej mapie wynika, że nie istnieje (przy ułożeniu rur Ø400 na wjazdach) możliwość wykonania rowu trapezowego zgodnie z wytycznymi o pochyleniu skarp 1:1,5 bez umocnienia skarp rowu. Przy głębokości rowu 0,8 m szer. rowu musi wynosi min. 2,8 m. W związku z powyższym prosimy o podanie na jakiej długości Inwestor posiada szerokość pasa 11 m, ponieważ przy węższym pasie nie istnieje możliwość wykonania rowów bez umocnień.
8. Czy Inwestor zgodnie z PFU potwierdza konieczność zastosowania kruszyw pochodzenia magmowego na podbudowy i umocnienia poboczy.
9. Czy Inwestor nie uważa, że zastosowanie 3-centymetrowej warstwy wiążącej nie jest zbyt małe i może prowadzić do wykruszania się ziaren z masy bitumicznej już na etapie robót budowlanych.
AD 1.
Klasa techniczna D jako dojazdowa
AD 2.
Wykonawca na własny koszt zutylizuje materiały pochodzące z rozbiórki
AD 3.
Odwiert nr 5 znajduje się pomiędzy otworami nr 4 a 6 . Na planie omyłkowo oznaczony jako "2" pomiędzy otworami 4 i 6.
AD 4.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie rozwiązania, winna to określać dokumentacja projektowa. Jednakże Zamawiający nie przewiduje konieczności montażu krawężnika. W przypadku gdy Wykonawca robót zdecyduje się a takie rozwiązanie będzie musiał zastosować wpusty deszczowe. Zamawiający sugeruje zastosowanie w tym przypadku płaskościeku lub przeciwskarpy jeżeli warunki terenowe pozwalają oraz to rozwiązanie będzie korzystne z punktu widzenia Zamówienia. Problem winien zostać rozwiązany przez projektanta wykonującego projekt budowlano-wykonawczy.
AD 5.
Zgodnie z zapisami PFU "Ilość będzie wynikała z zaprojektowanej trasy ujętej na mapach do celów projektowych w rozwiązaniach projektu budowlanego i wykonawczego. " Plan wyrębu winien sporządzić Wykonawca robót oraz pozyskać decyzję na wycinkę drzew. Ilość nasadzeń wynikać będzie z opracowanej dokumentacji, która sporządzi wykonawca. Rodzaj nasadzeń zastępczych wpisanych do ewentualnej decyzji środowiskowej należy uzgodnić z Zamawiającym na etapie procedowania.
AD 6.
Zamawiający potwierdza konieczność wykonywania osłon na infr. podziemnej poprzecznej jak i biegnącej wzdłuż a kolidującej biegnącej pod jezdnią lub zjazdami chyba że gestor sieci zdecyduje inaczej.
AD 7.
Inwestor nie posiada informacji na temat dokładnej szerokości pasa drogowego. Szerokości pasa drogowego będą wynikały z mapy dc. projektowych. Dokumentacja projektowa winna wskazywać konieczność umocnień rowu.
AD 8.
Zamawiający preferuje użycie kruszywa magmowego. Zamawiający nie dopuszcza użycia kruszywa wapiennego.
AD 9.
Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarty w PFU.
BURMISTRZ
Jadwiga Sobańska
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Złoczewie