Przetargi

Odpowiedz na pytania do przetargu Dotyczy: Postępowania przetargowego na zadanie p.n. „Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy drogi gminnej w miejscowości Czarna, gm. Złoczew na odcinku 1,452km”.

                                                                                           Złoczew, dnia  16. 12. 2016r.

Znak: Zp: 271.3.2016

 

                                                                                  Do wszystkich Wykonawców

 

                                                                                   

Dotyczy: Postępowania przetargowego na  zadanie p.n. „Zaprojektowanie i wykonanie przebudowy drogi gminnej
w miejscowości Czarna, gm. Złoczew na odcinku 1,452km”.

.

       Poniżej podaję odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Jaka jest klasa techniczna? Dojazdowa D czy zbiorcza Z?

1.1 Charakterystyczne parametry określające zakres robót oraz wielkość obiektu

  • droga gminna w miejscowości Czarna nr 114057E:

- droga o przekroju szlakowym z obustronnymi poboczami;

- długość        około 1452 mb;

- klasa techniczna     D (zbiorcza);

2. Prosimy o wskazanie miejsca i podanie kilometrażu wywozu materiału pochodzącego z rozbiórki istniejącej nawierzchni z destruktu lub betonu asfaltowego.

3. Gdzie znajduje się otwór numer 5 odwiertu?

4. Czy w związku z budową kanału i koniecznością pochylenia drogi na łuku zgodnie z kierunkiem łuku Inwestor przewiduje ustawienie krawężnika przy krawędzi jedni, w taki sposób by zapobiec zalewaniu działki 171/1.

5. W związku ze znaczą ilością drzew do wycinki i brakiem planu wyrębu drzew prosimy o podanie szacunkowej ilości drzew do wycinki i czy istnieje konieczność wykonania nasadzeń zastępczych i gdzie nasadzenia będą wykonywane. Jakie gatunki drzew ewentualnie należy ująć do nasadzeń.

6. Czy Inwestor widzi konieczność wykonywania osłon na urządzeniach infrastruktury podziemnej poprzecznie przecinających jezdnię.

7. W związku z wykonywanymi pomiarami na otrzymanej mapie wynika, że nie istnieje (przy ułożeniu rur Ø400 na wjazdach) możliwość wykonania rowu trapezowego zgodnie z wytycznymi o pochyleniu skarp 1:1,5 bez umocnienia skarp rowu. Przy głębokości rowu 0,8 m szer. rowu musi wynosi min. 2,8 m. W związku z powyższym prosimy o podanie na jakiej długości Inwestor posiada szerokość pasa 11 m, ponieważ przy węższym pasie nie istnieje możliwość wykonania rowów bez umocnień.

8. Czy Inwestor zgodnie z PFU potwierdza konieczność zastosowania kruszyw pochodzenia magmowego na podbudowy i umocnienia poboczy.

9. Czy Inwestor nie uważa, że zastosowanie 3-centymetrowej warstwy wiążącej nie jest zbyt małe i może prowadzić do wykruszania się ziaren z masy bitumicznej już na etapie robót budowlanych.

 

AD 1.

Klasa techniczna D jako dojazdowa

AD 2.

Wykonawca na własny koszt zutylizuje materiały pochodzące z rozbiórki 

AD 3.

Odwiert nr 5 znajduje się pomiędzy otworami nr 4 a 6 . Na planie omyłkowo oznaczony jako "2" pomiędzy otworami 4 i 6.

AD 4.

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie rozwiązania, winna to określać dokumentacja projektowa. Jednakże Zamawiający nie przewiduje konieczności montażu krawężnika. W przypadku gdy Wykonawca robót zdecyduje się a takie rozwiązanie będzie musiał zastosować wpusty deszczowe. Zamawiający sugeruje zastosowanie w tym przypadku płaskościeku lub przeciwskarpy jeżeli warunki terenowe pozwalają oraz to rozwiązanie będzie korzystne z punktu widzenia Zamówienia. Problem  winien zostać rozwiązany przez projektanta wykonującego projekt budowlano-wykonawczy. 

AD 5.

Zgodnie z zapisami PFU "Ilość będzie wynikała z zaprojektowanej trasy ujętej na mapach do celów projektowych w rozwiązaniach projektu budowlanego i wykonawczego. "  Plan wyrębu winien sporządzić Wykonawca robót oraz pozyskać decyzję na wycinkę drzew. Ilość nasadzeń wynikać będzie z opracowanej dokumentacji, która sporządzi wykonawca. Rodzaj nasadzeń zastępczych wpisanych do ewentualnej decyzji środowiskowej należy uzgodnić z Zamawiającym na etapie procedowania.

AD 6.

Zamawiający potwierdza konieczność wykonywania osłon na infr. podziemnej poprzecznej jak i biegnącej wzdłuż a kolidującej biegnącej pod jezdnią lub zjazdami chyba że gestor sieci zdecyduje inaczej.

 

AD 7.

Inwestor nie posiada informacji na temat dokładnej szerokości pasa drogowego. Szerokości pasa drogowego będą wynikały z mapy dc. projektowych. Dokumentacja projektowa winna wskazywać konieczność umocnień rowu.

AD 8.

Zamawiający preferuje użycie kruszywa magmowego. Zamawiający nie dopuszcza użycia kruszywa wapiennego.

AD 9.

Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarty w PFU.

 

 

                                                                                              BURMISTRZ

                                                                                       Jadwiga  Sobańska

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 grudnia 2016 15:34
Dokument wprowadzony do BIP przez: Radosław Radwański
Ilość wyświetleń: 1076
16 grudnia 2016 15:34 (Radosław Radwański) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)