Złoczew, dnia 26.05.2015
Znak: Zp.272.3.2015
„EKO-REGION” sp. z o.o.
ul. Bawełniana 18
97-400 Bełchatów
Dotyczy: Postępowania przetargowego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych oraz zbieranych selektywnie
Poniżej podaję odpowiedzi na następujące pytania:
Pytanie 1
Dotyczy: SIWZ Przedmiot zamówienia pkt 1) i pkt 2) oraz Załącznik nr 8 – Projekt Umowy § 2 ust. 1 i ust. 1.1.
„Odbiór i zagospodarowanie niżej wymienionych odpadów:
1) (...) wystawianych przed nieruchomość w dniu odbioru odpadów lub udostępnionych w altankach śmietnikowych z wejściem od strony ulicy..."
1.1) (...)wystawianych przed nieruchomość w dniu odbioru odpadów...*
Wykonawca wnioskuje o modyfikację powyższego zapisu w SIWZ oraz Projekcie umowy na następujący:
„Odbiór i zagospodarowanie niżej wymienionych odpadów:... wystawianych w dniu odbioru odpadów na zewnątrz posesji, do utwardzonej drogi publicznej lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd i dostęp z zewnątrz..."
Pytanie 2
Dotyczy: SIWZ pkt. 3. ppkt.l)
1) (...) „Wykonawca ma obowiązek wyposażyć w pojemniki do gromadzenia odpadów wszystkie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy"
Wykonawca wnioskuje o doprecyzowanie zapisu dotyczącego odpowiedzialności za pojemniki:
„Obowiązkiem Wykonawcy jest naprawa pojemników lub Ich wymiana na koszt Wykonawcy w przypadku uszkodzeń powstałych w wyniku normalnego użytkowania lub powstałych z winy Wykonawcy.
W przypadku uszkodzeń powstałych z winy osób użytkujących pojemnik, będących następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi użytkownik np. kradzież, spalenie, użytkowanie pojemników do innych celów, niezgodnych z ich przeznaczeniem, naprawa pojemników lub ich wymiana dokonywana jest na koszt użytkownika danego pojemnika."
Pytanie 3
Dotyczy: SIWZ pkt. 3 pkt. ppkt. 2) oraz Projekt Umowy § 2 pkt 1.1. ppkt 2 i 3:
„2) Wyposażenie altan przy zabudowie wielorodzinnej w następujące pojemniki do selektywnej zbiórki o pojemności od 240 I w zależności od liczby zamieszkujących osób:
do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, papieru i tektury, metal, oraz opakowania wielomateriałowe - pojemnik koloru żółtego,
- do gromadzenia szkła - pojemnik koloru pomarańczowego,
- do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych - pojemnik koloru zielonego"
Czy w ramach oznakowania pojemników Zamawiający dopuszcza oznakowanie odpowiednim kolorem tylko klap (pokryw) lub oklejenie odpowiedniego koloru folią o szerokości 15-20 cm korpusu pojemnika?
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Złoczew dopuszcza w zabudowie wielorodzinnej gromadzenie odpadów selektywnych w gniazdach wyposażonych w inny rodzaj pojemników, a mianowicie:
„1) tworzywa sztuczne typu „Druciak" - pojemnik 2500 I
2) szkło kolorowe - pojemnik oznakowany kolorem zielonym 1500 I
3) szkło białe - pojemnik oznakowany kolorem białym 1500 I"
Wnosimy o dodanie w SIWZ zapisów zgodnych z prawem miejscowym.
Pytanie 4
Dotyczy: SIWZ pkt. 4 oraz Załącznik nr 8 - Projekt umowy § 1 ust. 1 pkt. 2)
Wykonawca wnioskuje o doprecyzowanie rodzaju opon, jakie mogą, bvć przekazywane do PSZOK poprzez określenie maksymalnego rozmiaru - 1250 x 400 mm. Wskazany rozmiar opon gwarantuje, że nie będą one pochodziły z prowadzonej przez dany podmiot działalności gospodarczej.
Zapisy SIWZ oraz Regulamin utrzymania ... nie przewidują odbioru i zagospodarowania tekstyliów i odzieży. Wnosimy o wykreślenie, a tym samym o ujednolicenie zapisów Umowy w stosunku do SIWZ.
Pytanie 5
Dotyczy: SIWZ pkt. 6 ppkt. 1
„1. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w swoimi ofercie wstępnego harmonogramu odbioru odpadów komunalnych zmieszanych oraz gromadzonych selektywnie na podstawie, którego będzie realizowany odbiór (z uwzględnieniem całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia) wraz z określeniem kolejności miejscowości, z których odbierane będą odpady. Harmonogram musi uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów".
Oraz Załącznik nr 8 - Projekt umowy § 2 ust. 3:
„Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy harmonogramu odbioru odpadów".
Zapisy niespójne. Wnosimy o doprecyzowanie.
Pytanie 6
Dotyczy: SIWZ pkt. 6 ppkt. 3
„3. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odebranie każdej ilości (wystawionych również we własnych pojemnikach lub workach) zgromadzonych odpadów komunalnych ze wszystkich gospodarstw domowych (nieruchomości zamieszkałych), położonych na terenie gminy Złoczew".
Wykonawca zaznacza, że jednym z głównych założeń Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest propagowanie segregacji odpadów. Umożliwienie przez Zamawiającego odbioru każdej ilości odpadów komunalnych w tym również zmieszanych odpadów komunalnych - nie tylko nie promuje selektywnej zbiórki, ale wręcz zachęca do zaprzestania segregacji odpadów. Takie podejście w konsekwencji będzie prowadziło do nieosiągnięcia przez Wykonawcę, a co za tym idzie także i Zamawiającego - określonych poziomów odzysku i recyklingu o których mowa w art. 3b Ustawy z dnia 13 września 1996 r. z późn. zmianami.
Wykonawca proponuje zdeponowanie u Zamawiającego 30 szt. worków w skali miesiąca [oznakowanych Logo Wykonawcy). W przypadku kiedy mieszkaniec jednorazowo nagromadzi większą ilość zmieszanych odpadów komunalnych będzie mógł otrzymać bezpłatnie worek w Urzędzie Gminy, a Wykonawca będzie zobowiązany go odebrać. Taki sposób postępowania zapewni Zamawiającemu kontrolę nad ilością nadprodukcji odpadów przez mieszkańców oraz pozwoli Wykonawcy rzetelnie skalkulować koszty.
Pytanie 7
Dotyczy: Projekt umowy § 2 pkt 1.1. ppkt.
„(...) Wykonawca uzgodni odbiory w/w odpadów z Zamawiającym oraz dostarczy harmonogramy do poszczególnych sołectw".
Mając na uwadze doświadczenie Wykonawcy w zakresie organizowania zbiórek wielkogabarytowych, Wykonawca proponuje zmianę zapisu na następujący:
„(...) Wykonawca uzgodni odbiory w/w odpadów z Zamawiającym. Szczegółową informację zawierającą harmonogram zbiórki Wykonawca dostarczy w odpowiedniej ilości do siedziby Zamawiającego w celu rozdysponowania w sposób zwyczajowo przyjęty pomiędzy sołectwami w gm. Złoczew".
Pytanie 8
Dotyczy: Załącznik nr 8 - Projekt umowy § 5 ust. 1. pkt 1) i 2) oraz § 10 ust. 5 pkt b)
„1) przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych i pozostałości z sortowania odpadów komunalnych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wyznaczonej do obsługi Gminy Złoczew oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013, poz. 21).
2) W przypadku braku możliwości przekazania odebrania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości sortowania odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) w Dyiowie, gm. Pajęczno.
§ 10 ust. 5 lit. b)
- nie przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych..."
Zgodnie z Ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013, poz. 1399 z późn. zm.)
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości:
„zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów ..."
Wnosimy o zmianę zapisu. Pytanie 9
Dotyczy: Załącznik nr 8 - Projekt umowy § 7 ust. 2-4 oraz § 4 ust. 1. pkt 1) i 2)
„2. Rozliczenie finansowe z Wykonawcą następować będzie w systemie miesięcznym za dany miesiąc kalendarzowy w wysokości 1/18 ceny ryczałtowej brutto całego zamówienia za odebrane i zagospodarowane odpady komunalne. Warunkiem płatności będzie prawidłowo wystawiona faktura VAT wraz z dokumentami, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 2.
oraz § 4 ust. 1. pkt 1) i 2)
„1. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie prowadzenia sprawozdawczości i ewidencji należy w szczególności:
1) prowadzenie i przekazywanie Zamawiającemu kwartalnych w terminie 15 dni,po zakończeniu miesiąca:
2) przekazywanie Zamawiającemu Kart Przekazania Odpadów dla odpadów komunalnych zmieszanych oraz odbieranych selektywnie w terminie 15 dni po zakończeniu miesiąca "Niespójność zapisów prosimy o ich ujednolicenie.
Pytanie 10
Dotyczy: Załącznik nr 8 - Projekt umowy § 11 ust. 1 i 2:
„l.W przypadku niedopełnienia obowiązku, o którym mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, Wykonawca podlega karze pieniężnej obliczonej odrębnie dla wymaganego poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami bądź ograniczenia odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, na podstawie Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przepisów wykonawczych do niej.
2. Strony zgodnie oświadczają, iż wysokość kary o jakiej mowa w ustępie poprzedzającym nie zamyka Zamawiającemu prawa dochodzenia wyrównania dalej idących roszczeń odszkodowawczych, z tytułu obowiązków określonych w art. 3b i 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj, Dz.U.z 2012 r. poz. 391 ze zm."
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 roku dotyczącego sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w roku rozliczeniowym, ustalenie poziomu redukcji składowania wymaga obliczenia:
Ze względu na fakt, że gmina musi się rozliczyć z odpadów wytworzonych na wszystkich nieruchomościach bez względu na fakt czy objęła je systemem obsługi czy nie [w Państwa przypadku nie objęto nieruchomości niezamieszkałych) - ilości odpadów komunalnych dostarczone przez podmiot gospodarczy z terenu gminy obejmują 100% strumienia odpadów.
Pomimo, iż instalacja (RIPOK) dołoży wszelkiej staranności aby odzyskać jak największą ilość odpadów ulegających biodegradacji, to ze względu na liczbę mieszkańców w 1995 roku i ilość odpadów ulegających biodegradacji przez nią wytworzoną podmiot gospodarczy odbierający odpady z terenu gminy nie ma wpływu na osiągnięcie poziomu redukcji- zwłaszcza w regionie gdzie funkcjonuje tylko jedna instalacja (RIPOK). Niewystarczająca ilość instalacji spełniająca wymogi RIPOK ogranicza możliwości zagospodarowania frakcji biodegradowalnej bez składowania.
Wnioskujemy o wykreślenie zapisu w paragrafie 10, pkt. 1-2 w części dotyczącej kary za brak osiągnięcia poziomu ograniczenia składowania odpadów ulegających biodegradacji. Z uwagi na powyższe jednocześnie prosimy o:
podanie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,, która może być
zeskładowana odpowiednio w latach trwania urnowy,
- podanie liczby mieszkańców w roku 1995 oraz przewidywana liczbę mieszkańców
w okresie trwania umowy - w okresach rocznych..
Ad.1. Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisu zawartego w SIWZ oraz Projekcie umowy
Ad.2. W punkt 3 ppkt.1 uzupełnia się o następujący zapis: : „Obowiązkiem Wykonawcy jest naprawa pojemników lub Ich wymiana na koszt Wykonawcy w przypadku uszkodzeń powstałych w wyniku normalnego użytkowania lub powstałych z winy Wykonawcy.
W przypadku uszkodzeń powstałych z winy osób użytkujących pojemnik, naprawa pojemnika lub jego wymiana dokonywana jest na koszt użytkownika danego pojemnika."
Ad.3. Zamawiający dopuszcza oznakowanie odpowiednim kolorem tylko klap (pokryw) lub oklejenie odpowiedniego koloru folią o szerokości 15-20 cm korpusu pojemnika.
Ponadto dopuszcza w zabudowie wielorodzinnej gromadzenie odpadów selektywnych w gniazdach wyposażonych w:
- pojemniki z tworzywa sztuczne typu „Druciak" - pojemnik 2500 I.
- szkło kolorowe - pojemnik oznakowany kolorem zielonym 1500 I.
- szkło białe - pojemnik oznakowany kolorem białym 1500 I".
Ad.4. Zamawiający zmienia zapis zawarty w §. 1 pkt. 1 ppkt2 odnośnik 11 projektu umowy poprzez dodanie maksymalnego rozmiaru opon 1250 x 400 , które mogą być dostarczane do PSZOK.
Z projektu umowy wykreśla się zapis zawarty w § 1 ust. 1 pkt. 2) odnośnik 8 „tekstylia i odzież”.
Ad.5. Zamawiający dopisuje w punkcie 6 SIWZ następujące zdanie „ Szczegółowe informacje dotyczące harmonogramu określa §. 2 ust. 2 pkt 3,4 i 5 umowy stanowiącej załącznik do SIWZ.
Ad.6. Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu zawartego w SIWZ pkt. 6 ppkt. 3, polegający na zdeponowaniu u Zamawiającego 40 szt. worków w skali miesiąca [oznakowanych Logo Wykonawcy), które zostaną wykorzystane w przypadku kiedy mieszkaniec jednorazowo nagromadzi większą ilość zmieszanych odpadów komunalnych.
Ad.7. Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu zawartego w § 2 pkt 1.1. ppkt.4 projektu umowy na następujący zapis:
„(...) Wykonawca uzgodni odbiory w/w odpadów z Zamawiającym. Szczegółową informację zawierającą harmonogram zbiórki Wykonawca dostarczy w odpowiedniej ilości do siedziby Zamawiającego w celu rozdysponowania w sposób zwyczajowo przyjęty pomiędzy sołectwami w gm. Złoczew".
Ad.8. § 5 projektu umowy zmienia się na następujący zapis:
1) przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wyznaczonej do obsługi Gminy Złoczew oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013, poz. 21).
2) W przypadku braku możliwości przekazania odebrania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) w Dylowie, gm. Pajęczno, odpady można przekazać do zastępczej instalacji wyznaczonej do obsługi Regionu, po każdorazowym uzgodnieniu z Zamawiającym.
3) prowadzenia segregacji odebranych odpadów komunalnych w celu uzyskania
i przekazania do odzysku surowców wtórnych oraz zagospodarowania zebranych odpadów w sposób, który zapewni osiągnięcie poziomów recyklingu i odzysku, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, o których mowa w art. 3b ustawy z dnia z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645).
W § 10 ust. 5 lit. b) odnośnik pierwszy, skreśla się wyrazy: „oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania”.
Ad.9. W celu ujednolicenia zapisów zawartych w § 4 i § 7 projektu umowy dokonuje się następujących zmian:
„§ 4 ust. 1 pkt. 1 i 2 otrzymuje brzmienie –
1) prowadzenie i przekazywanie Zamawiającemu miesięcznych w terminie 15 dni, po zakończeniu miesiąca:
2) przekazywanie Zamawiającemu Kart Przekazania Odpadów dla odpadów komunalnych zmieszanych oraz odbieranych selektywnie w terminie 15 dni po zakończeniu miesiąca;
„§ 7 ust. 4 otrzymuje brzmienie –
Wynagrodzenie
Wskazana wyżej kwota zawiera podatek VAT w stawce: .......% tj. ……… PLN. Cena obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy.
Ad. 10. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów zawartych w § 10 i 11 projektu umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ.
Ponadto informujemy iż:
- masa odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, która może być zeskładowana w:
2015 roku – 359,47 Mg,
2016 roku – 323,52 Mg,
- liczba mieszkańców w Gminie Złoczew w roku 1995 wynosiła:
miasto – 3369;
wieś - 4272;
Przewidywana liczbę mieszkańców w okresie trwania umowy:
- według GUS 2013r. – 7306 osoby,
- zgodnie z złożonymi deklaracjami - 6022 osoby.
Zamawiający wnioskuje o ustawienie na terenie miasta Złoczew pojemników do gromadzenia makulatury i tworzyw sztucznych.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Złoczewie