Uwaga
Uzupełniono odpowiedzi na pytania nr. 2, 8, 14.
Prosimy o ponowne zapoznanie się z odpowiedziami na pytania.
ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Pytanie 11
Dotyczy: Projekt umowy § 10 ust. 1 i 2:
„1.W przypadku niedopełnienia obowiązku, o którym mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, Wykonawca podlega karze pieniężnej obliczonej odrębnie dla wymaganego poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami bądź ograniczenia odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, na podstawie Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach i przepisów wykonawczych do niej.
2. Strony zgodnie oświadczają, iż wysokość kary o jakiej mowa w ustępie poprzedzającym nie zamyka Zamawiającemu prawa dochodzenia wyrównania dalej idących roszczeń odszkodowawczych, z tytułu obowiązków określonych w art. 3b i 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U.z 2012 r. poz. 391 ze zm.”
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 roku dotyczącego sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w roku rozliczeniowym, ustalenie poziomu redukcji składowania wymaga obliczenia:
Ze względu na fakt, że gmina musi się rozliczyć z odpadów wytworzonych na wszystkich nieruchomościach bez względu na fakt czy objęła je systemem obsługi czy nie (w Państwa przypadku nie objęto nieruchomości niezamieszkałych) – ilości odpadów komunalnych dostarczone przez podmiot gospodarczy z terenu gminy obejmują 100% strumienia odpadów.
Pomimo, iż instalacja (RIPOK) dołoży wszelkiej staranności aby odzyskać jak największą ilość odpadów ulegających biodegradacji, to ze względu na liczbę mieszkańców w 1995 roku i ilość odpadów ulegających biodegradacji przez nią wytworzoną podmiot gospodarczy odbierający odpady z terenu gminy nie ma wpływu na osiągnięcie poziomu redukcji- zwłaszcza w regionie gdzie funkcjonuje tylko jedna instalacja (RIPOK). Niewystarczająca ilość instalacji spełniająca wymogi RIPOK ogranicza możliwości zagospodarowania frakcji biodegradowalnej bez składowania.
Wnioskujemy o wykreślenie zapisu w paragrafie 10, pkt. 1-2 w części dotyczącej kary za brak osiągnięcia poziomu ograniczenia składowania odpadów ulegających biodegradacji.
Z uwagi na powyższe jednocześnie prosimy o:
- podanie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, która może być zeskładowana odpowiednio w latach trwania umowy,
- podanie liczby mieszkańców w roku 1995 oraz przewidywaną liczbę mieszkańców w okresie trwania umowy - w okresach rocznych.
To obszerne wyjaśnienie ma także na celu zwrócenia Państwa uwagi na powyższy problem do instytucji kontrolnych i ustawodawczych.
Odpowiedź pyt. 11
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 10 ust. 1 i 2 w umowie.
1. Masa odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dozwolona do składowania w roku 2014 w gminie Złoczew wynosi 361,49 Mg
2. Liczba mieszkańców w roku 1995
- obszar miasta 3369 osób
- obszar wiejski 4272 osoby
3. Przewidywana liczba mieszkańców 6105.
Pytanie 14
Dotyczy: Projekt umowy § 10 ust. 3 ppkt. 9):
„9. za każdy nieuzasadniony przypadek nieuprzątnięcia i nieodebrania z miejsc gromadzenia odpadów, odpadów, które zostały umieszczone w workach, z uwagi na przepełnienie pojemników i ustawione przy pojemnikach – 300,00 zł.”
Wykonawca wnosi o zmianę zapisu na:
„9) za każdy nieuzasadniony przypadek nieuprzątnięcia i nieodebrania z miejsc gromadzenia odpadów, zmieszanych odpadów komunalnych, które zostały umieszczone w workach oznakowanych Logo Wykonawcy, z uwagi na przepełnienie pojemników i ustawione przy pojemnikach – 100,00 zł.”
Sprostowanie do odpowiedzi na pytanie 14
Podajemy nowe brzmienie odpowiedzi
Dotyczy: Projekt umowy § 10 ust. 3 ppkt. 9):
„ 9) za każdy nieuzasadniony przypadek nieuprzątnięcia i nie nieodebrania z miejsc gromadzenia odpadów, które zostały umieszczone w workach oznakowanych Logo Wykonawcy , z uwagi na przepełnienie pojemników i wystawionych w dniu odbioru – 100,00 zł ”
ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Pytanie 1
Dotyczy: SIWZ pkt. 3.1. pkt. 1. ppkt.1) - Przedmiot zamówienia obejmuje:
Dotyczy: SIWZ pkt. 3.1. pkt. 1. ppkt.4)
4) odpadów takich jak : żarówki , świetlówki, drobny sprzęt AGD w budownictwie wielorodzinnym, gromadzonych w pojemnikach na Odpady o pojemności od 120 l i wystawianych przed nieruchomość w dniu odbioru odpadów lub udostępnionych
w altankach śmietnikowych z wejściem od strony ulicy, odbiór - 1 raz w miesiącu, według ustalonego harmonogramu;”
Z uwagi na fakt, że wyselekcjonowane świetlówki, żarówki oraz drobny sprzęt AGD są zaliczane do odpadów niebezpiecznych dla środowiska Wykonawca jest zobowiązany wyposażyć w/w nieruchomości w pojemniki na każdy wskazany strumień odpadów. Dla każdego strumienia odpadów musi być stworzona odrębna trasa przejazdu samochodu.
Taki wymóg Zamawiającego doprowadzi do zwiększenia kosztów jednostkowych na mieszkańca. Wnosimy o wykreślenie powyższego zapisu.
Proponujemy wyposażenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych znajdującego się w Złoczewie ul. Cmentarna 11 w dodatkowy pojemnik przeznaczony do gromadzenia żarówek i świetlówek. Pojemnik na sprzęt AGD znajduje się w PSZOK i każdy z mieszkańców ma możliwość bezpłatnego dostarczenia tego rodzaju odpadów do Punktu.
Brak stałego nadzoru nad wrzucanymi odpadami spowoduje ich potłuczenie, brak możliwości prawidłowego zagospodarowania i zanieczyszczenie środowiska.
Pytanie 3
Dotyczy: SIWZ pkt. 3.1. pkt. 1 ppkt.8)
„Przedmiot zamówienia obejmuje:
Odbiór i zagospodarowanie niżej wymienionych odpadów:
8) Odpady komunalne ulegające biodegradacji z gospodarstw domowych z wyłączeniem budownictwa zagrodowego, gromadzone w pojemnikach od 140 l, odbiór 1 raz w miesiącu w budownictwie jednorodzinnym”
Z uwagi na specyfikę odpadów ulegających biodegradacji (zamarzanie w pojemnikach) Wykonawca wnioskuje o dopisanie następującegozdania:
„W przypadku występowania temperatury poniżej 0 o C przez co najmniej kolejne 3 dni poprzedzające termin odbioru odpadów komunalnych ulegających biodegradacji i/lub w dniu odbioru, Zamawiający dopuszcza niezrealizowanie usługi odbioru tych odpadów. W takiej sytuacji odbiór nastąpi w kolejnym terminie zgodnym z harmonogramem pod warunkiem występowania temperatury powyżej 0o C przez co najmniej kolejne 3 dni poprzedzające termin odbioru i/lub w dniu odbioru.”
Decyzję o braku realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych ulegających biodegradacji spowodowanej niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, o których mowa powyżej Wykonawca podejmie każdorazowo w uzgodnieniu z Zamawiającym.
Pytanie 4
Dotyczy: SIWZ pkt. 3.1. pkt. 1 ppkt.9)
„9) Odpady komunalne takie jak - przeterminowane lekarstwa, odbiór w systemie ciągłym w punkcie selektywnej zbiórki odpadów oraz w aptekach zlokalizowanych na terenie miasta Złoczew.
Wykonawca winien wyposażyć apteki w pojemniki o pojemności od 20 l, do gromadzenia przeterminowanych leków.”
W celu prawidłowego skalkulowania kosztów zwracamy się o przedstawienie ilości
i lokalizacji aptek, które należy wyposażyć w pojemniki oraz określenie częstotliwości odbioru zgromadzonych przeterminowanych leków.
Pytanie 5
Dotyczy: SIWZ pkt. 3.2. pkt. 1 oraz pkt. 2:
„1) Wyposażenie gospodarstw domowych w pojemniki o pojemności od 120 litrów:
- do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, papieru i tektury, metali, oraz opakowania wielomateriałowe – pojemnik koloru żółtego,
- do gromadzenia szkła – pojemnik koloru pomarańczowego od 120 l
- do gromadzenia odpadów komunalnych ulegających biodegradacji – pojemnik koloru brązowego o pojemności od 140 l,
- do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych – pojemnik koloru zielonego od 120 l.
Wykonawca ma obowiązek wyposażenia wszystkich gospodarstw domowych w komplet pojemników.
2) Wyposażenie altan przy zabudowie wielorodzinnej w następujące pojemniki do selektywnej zbiórki o pojemności od 240 l w zależności od liczby zamieszkujących osób:
- do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, papieru i tektury, metal, oraz opakowania wielomateriałowe – pojemnik koloru żółtego,
- do gromadzenia szkła – pojemnik koloru pomarańczowego,
- do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych – pojemnik koloru zielonego”
Czy w ramach oznakowania pojemników Zamawiający dopuszcza oznakowanie odpowiednim kolorem tylko klap (pokryw) lub oklejenie odpowiedniego koloru folią o szerokości 15-20 cm korpusu pojemnika?
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Złoczew dopuszcza w zabudowie wielorodzinnej gromadzenie odpadów selektywnych w gniazdach wyposażonych w inny rodzaj pojemników, a mianowicie:
1) tworzywa sztuczne typu „Druciak” – pojemnik 2500 l
2) szkło kolorowe – pojemnik oznakowany kolorem zielonym 1500 l
3) szkło białe – pojemnik oznakowany kolorem białym 1500 l
Wnosimy o dodanie w SIWZ zapisów zgodnych z prawem miejscowym.
Wnosimy również o doprecyzowanie zapisu:
„1) Wyposażenie gospodarstw domowych w pojemniki o pojemności od 120 litrów:
- do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, papieru i tektury, metali, oraz opakowania wielomateriałowe – pojemnik koloru żółtego od 240 l.
Pytanie 6
Dotyczy: SIWZ pkt. 3.3. ppkt. 1 oraz załącznik nr 3 – projekt umowy § 1 ust. 1 pkt. 2)
Wykonawca wnioskuje o doprecyzowanie rodzaju opon, jakie mogą być przekazywane do PSZOK, poprzez określenie maksymalnego rozmiaru – 1250x400 mm. Wskazany rozmiar opon gwarantuje, że nie będą one pochodziły z prowadzonej przez dany podmiot działalności gospodarczej.
Pytanie 7
Dotyczy: SIWZ pkt. 3.5. ppkt. 1
„1. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w swojej ofercie wstępnego harmonogramu odbioru odpadów komunalnych zmieszanych oraz gromadzonych selektywnie na podstawie, którego będzie realizowany odbiór (z uwzględnieniem całego okresu realizacji przedmiotu zamówienia) wraz z określeniem kolejności miejscowości, z których odbierane będą odpady. Harmonogram musi uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów”.
Oraz załącznik nr 3 – projekt umowy § 2 ust. 3:
„Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy harmonogramu odbioru odpadów”.
Zapisy niespójne. Wnosimy o doprecyzowanie. Wykonawca proponuje uszczegółowienie powyższego zapisu w następujący sposób:
„Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych zmieszanych oraz gromadzonych selektywnie na podstawie którego będzie realizowana usługa z nieruchomości zamieszkałych w następujących terminach:
Lub przedstawienie harmonogramu dopiero w dniu podpisania umowy.
Pytanie 8
Dotyczy: SIWZ pkt. 3.5. ppkt. 3
„3. Obowiązkiem Wykonawcy będzie odebranie każdej ilości (wystawionych również we własnych pojemnikach lub workach) zgromadzonych odpadów komunalnych ze wszystkich gospodarstw domowych (nieruchomości zamieszkałych), położonych na terenie gminy Złoczew”.
Wykonawca zaznacza, że jednym z głównych założeń Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest propagowanie segregacji odpadów. Umożliwienie przez Zamawiającego odbioru każdej ilości odpadów komunalnych w tym również zmieszanych odpadów komunalnych – nie tylko nie promuje selektywnej zbiórki, ale wręcz zachęca do zaprzestaniasegregacji odpadów.Takie podejście w konsekwencji będzie prowadziło do nieosiągnięcia przez Wykonawcę, a co za tym idzie także i Zamawiającego – określonych poziomów odzysku i recyklingu o których mowa w art. 3b Ustawy z dnia 13 września 1996 r. z późn. zmianami. Ze względu na obowiązek odzyskania dla Zamawiającego jak największej ilości odpadów ulegających biodegradacji ten strumień odpadów bez zanieczyszczeń (np. folią) musi być dostarczony bezpośrednio na płytę kompostową. Z tego powodu odbiór w workach odpadów komunalnych ulegających biodegradacji nie jest możliwy.
Wykonawca proponuje, aby Zamawiający rozważył możliwość i podjął stosowne kroki w celu promowania PSZOK. Ostatnie miesiące funkcjonowania PSZOK pokazują, że świadomość mieszkańców w tym zakresie jest znikoma. A przecież każdy właściciel nieruchomości ma możliwość nieodpłatnego oddania nadmiaru m.in. surowców opakowaniowych tj. szkła i surowców suchych do PSZOK.
Również przewidziana w SIWZ objazdowa zbiórka odpadów wielkogabarytowych umożliwia właścicielom nieruchomości pozbycia się tych odpadów.
Wykonawca proponuje zdeponowanie u Zamawiającego 50 szt. worków w skali miesiąca (oznakowanych Logo Wykonawcy). W przypadku kiedy mieszkaniec jednorazowo nagromadzi większą ilość zmieszanych odpadów komunalnych będzie mógł otrzymać bezpłatnie worek w Urzędzie Gminy, a Wykonawca będzie zobowiązany go odebrać.
Taki sposób postępowania zapewni Zamawiającemu kontrolę nad ilością nadprodukcji odpadów przez mieszkańców oraz pozwoli Wykonawcy rzetelnie skalkulować koszty.
Pytanie 9
Dotyczy: Projekt umowy § 1 ust. 1 pkt. 2 tiret 8:
„Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do realizacji usługi obejmujące prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych oraz zbieranych selektywnie z PSZOK i ze wszystkich gospodarstw domowych nazywanych również w dalszej części umowy nieruchomościami, w których wytwarzane są odpady komunalne na terenie Gminy Złoczew, w tym:
2) odpadów zbieranych selektywnie, w tym:
- szkła ,
- tworzywa sztuczne,
- papier i tektura,
- metale,
-zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- meble i inne podobne odpady wielkogabarytowe,
- odpady budowlane i rozbiórkowe,
- tekstylia i odzież.
- przeterminowane leki i chemikalia
- zużyte baterie i akumulatory
Zapisy SIWZ nie przewidują odbioru i zagospodarowania tekstyliów i odzieży. Wnosimy o ujednolicenie zapisów Umowy do SIWZ
Pytanie 10
Dotyczy: Projekt umowy § 6 ust. 4:
„Wykonawca zobowiązuje się do realizacji "reklamacji" (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z winy Wykonawcy itp.), w ciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego. Potwierdzenie wykonania reklamacji należy niezwłocznie przesłać na adres Zamawiającego (fax-em lub pocztą elektroniczną).
Prosimy o doprecyzowanie zapisu co Zamawiający rozumie przez „nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem z winy Wykonawcy itp.
W jaki sposób Zamawiający zamierza weryfikować taką informację?
Pytanie 11
Dotyczy: Projekt umowy § 10 ust. 1 i 2:
„1.W przypadku niedopełnienia obowiązku, o którym mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, Wykonawca podlega karze pieniężnej obliczonej odrębnie dla wymaganego poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami bądź ograniczenia odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, na podstawie Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach i przepisów wykonawczych do niej.
2. Strony zgodnie oświadczają, iż wysokość kary o jakiej mowa w ustępie poprzedzającym nie zamyka Zamawiającemu prawa dochodzenia wyrównania dalej idących roszczeń odszkodowawczych, z tytułu obowiązków określonych w art. 3b i 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U.z 2012 r. poz. 391 ze zm.”
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 roku dotyczącego sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w roku rozliczeniowym, ustalenie poziomu redukcji składowania wymaga obliczenia:
Ze względu na fakt, że gmina musi się rozliczyć z odpadów wytworzonych na wszystkich nieruchomościach bez względu na fakt czy objęła je systemem obsługi czy nie (w Państwa przypadku nie objęto nieruchomości niezamieszkałych) – ilości odpadów komunalnych dostarczone przez podmiot gospodarczy z terenu gminy obejmują 100% strumienia odpadów.
Pomimo, iż instalacja (RIPOK) dołoży wszelkiej staranności aby odzyskać jak największą ilość odpadów ulegających biodegradacji, to ze względu na liczbę mieszkańców w 1995 roku i ilość odpadów ulegających biodegradacji przez nią wytworzoną podmiot gospodarczy odbierający odpady z terenu gminy nie ma wpływu na osiągnięcie poziomu redukcji- zwłaszcza w regionie gdzie funkcjonuje tylko jedna instalacja (RIPOK). Niewystarczająca ilość instalacji spełniająca wymogi RIPOK ogranicza możliwości zagospodarowania frakcji biodegradowalnej bez składowania.
Wnioskujemy o wykreślenie zapisu w paragrafie 10, pkt. 1-2 w części dotyczącej kary za brak osiągnięcia poziomu ograniczenia składowania odpadów ulegających biodegradacji.
Z uwagi na powyższe jednocześnie prosimy o:
- podanie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, która może być zeskładowana odpowiednio w latach trwania umowy,
- podanie liczby mieszkańców w roku 1995 oraz przewidywaną liczbę mieszkańców w okresie trwania umowy - w okresach rocznych.
To obszerne wyjaśnienie ma także na celu zwrócenia Państwa uwagi na powyższy problem do instytucji kontrolnych i ustawodawczych.
Pytanie12
Dotyczy: Projekt umowy § 10 ust. 3 ppkt 6 – 7:
6) „świadczenie usługi pojazdami niespełniającymi warunków określonych
w Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - 1000,00 zł”;
7) „nie udostępnienie Zamawiającemu materiałów GPS dot. tras pojazdów
i miejsc rozładunku odpadów – 3 000,00 zł”;
Z uwagi na niejednoznaczność w zapisie umowy, zależność wykonawcy usługi
odbioru odpadów od dostawcy systemu pozycjonowania satelitarnego oraz wysokość kary nieadekwatnej do wagi zdarzenia - Wykonawca wnioskuje o modyfikację w/w zapisu na następujący:
6) „świadczenie usługi pojazdami niespełniającymi warunków określonych
w Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - 500,00 zł;”
7) „nie udostępnienie Zamawiającemu materiałów GPS dot. tras pojazdów
i miejsc rozładunku odpadów – 3 000, 00 zł :nie dotyczy sytuacji nieudostępnienia materiałów których brak wynika z awarii urządzeń pozycjonujących”
Pytanie 13
Dotyczy: Projekt umowy § 10 ust. 3 pkt. 4):
„brak kontroli lub przeprowadzenie kontroli w ilości mniejszej niż wskazana
w § 4 ust. 2, pkt 1 lit a i b umowy - 5000 zł;”
Z uwagi na brak konkretnych zasad dotyczących przeprowadzenia kontroli – wnosimy
o wykreślenie zapisu o karze.
Pytanie 14
Dotyczy: Projekt umowy § 10 ust. 3 ppkt. 9):
„9. za każdy nieuzasadniony przypadek nieuprzątnięcia i nieodebrania z miejsc gromadzenia odpadów, odpadów, które zostały umieszczone w workach, z uwagi na przepełnienie pojemników i ustawione przy pojemnikach – 300,00 zł.”
Wykonawca wnosi o zmianę zapisu na:
„9)za każdy nieuzasadniony przypadek nieuprzątnięcia i nieodebrania z miejsc gromadzenia odpadów, zmieszanych odpadów komunalnych, które zostały umieszczone w workach oznakowanych Logo Wykonawcy, z uwagi na przepełnienie pojemników i ustawione przy pojemnikach – 100,00 zł.”
Pytanie 15
Dotyczy załącznik nr 3 – projekt umowy § 4 ust. 1 pkt. 1):
prowadzenie i przekazywanie Zamawiającemu, co miesiąc, w terminie 7 dni, po zakończeniu miesiąca:
W związku z dużą ilością wydruków Wykonawca proponuje zmianę częstotliwości przygotowywania w/w zestawień z miesięcznych na kwartalne.
ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Odp. 2. Zamawiający wykreśla pkt. 3. Pkt. 3.1 ppkt. 4 SIWZ, natomiast w punkcie 3.3 ust. 1 dopisuje się tiret w brzmieniu „– żarówki i świetlówki”,
Odp. 3.W przypadku wystąpienia niskich temperatur uniemożliwiającej odbiór odpadów, Wykonawca po uzgodnieniu z Zamawiającym poinformuje właścicieli nieruchomości o niezrealizowaniu usługi odbioru odpadów biodegradowalnych zgodnie z harmonogramem oraz o terminie następnego odbioru.
Odp. 4.
1) Apteka ul. Burzenińska 4,98-270 Złoczew,
1) Apteka Familijna Złoczew, ul. Opłotki 17A, 98-270 Złoczew,
3) Apteka, ul. Kościelna 1, 98-270 Złoczew
Odp. 5.„1) Wyposażenie gospodarstw domowych w pojemniki o pojemności od 120 litrów:
- do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, papieru i tektury, metali, oraz opakowania wielomateriałowe – pojemnik koloru żółtego,
- do gromadzenia szkła – pojemnik koloru pomarańczowego od 120 l
- do gromadzenia odpadów komunalnych ulegających biodegradacji – pojemnik koloru brązowego o pojemności od 140 l,
- do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych – pojemnik koloru zielonego od 120 l.”
Zamawiający przy określaniu kolorów pojemników miał na myśli oznakowanie klap.
W zabudowie wielorodzinnej dopuszcza się dodatkowe gromadzenie odpadów selektywnych wgniazdach wyposażonych w inny rodzaj pojemników, a mianowicie:
1) tworzywa sztuczne typu „Druciak” – pojemnik 2500 l
2) szkło kolorowe – pojemnik oznakowany kolorem zielonym 1500 l
3) szkło białe – pojemnik oznakowany kolorem białym 1500 l
Odp. 6. W punkcie 3.3 ppkt. 1SIWZ w odnośniku zużyte opony, dopisuje się - maksymalny rozmiar – 1250x400mm.
Odp. 7.„Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych zmieszanych oraz gromadzonych selektywnie na podstawie którego będzie realizowana usługa z nieruchomości zamieszkałych w następujących terminach:
Odp. 8.
Ppkt. 3 „ Obowiązkiem Wykonawcy będzie odebranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach stnowiących własność wykonawcy (dostarczonych przez wykonawcę), oraz w workach z Logo Firmy, które Wykonawca zdeponuje u Zamawiającego w ilości 50 szt. w skali miesiąca.
Odp. 9. W umowie wykreślamy tekstylia i odzież
Odp. 10. Zamawiający wykreśla skrót „itp.”. zawarty w paragrafie 6 ust. 4 projektu umowy.
Zamawiający przy weryfikacji weźmie pod uwagę fakt wykonania usługi w sąsiednich nieruchomościach.
Odp. 12
w § 10 ust. 3 ppkt. 6 skreśla się 1000,00 zł i wpisuje 500,00 zł, pozostały zapis nie zmienia brzmienia
Odp.13
Skreśla się w § 10 ust. 3 ppkt. 4.
Odp. 14
„ 9) za każdy nieuzasadniony przypadek nieuprzątnięcia i nie nieodebrania z miejsc gromadzenia odpadów, które zostały umieszczone w workach oznakowanych Logo Wykonawcy lub pojemnikach stanowiących własność własność wykonawcy (dostarczonych przez wykonawcę) i wystawionych w dniu odbioru – 100,00 zł ”
Odp. 15. Zamawiający zamienia zapis zawarty w paragrafie 4 ust. 1 pkt. 1 projektu umowy na następujące brzmienie:
„prowadzenie i przekazywanie Zamawiającemu, kwartalnych, w terminie 7 dni, po zakończeniu kwartału z podziałem na poszczególne miesiące:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Złoczewie