D
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Złoczewul. Szeroka 17Osoba do kontaktów: Danuta Pilarska98-270 ZłoczewPOLSKATel.: +48 438202270E-mail: gmina@zloczew.plFaks: +48 438202592
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.zloczew.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego orazdynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)
Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)
Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)
Opis
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Kredyt długoterminowy dla Gminy Złoczew w kwocie 3 885 396,00 PLN.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczeniausług
Usługi
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowea)Usługi ubezpieczeniowe b)Usługi bankowe i inwestycyjne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: GminaZłoczew.
Kod NUTS
Dz.U./S S131
11/07/2012
217827-2012-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
2/6
11/07/2012S131
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2/6
II.1.3)
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)
Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)
Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 885 396,00 PLN zprzeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu w kwocie 718 374,00 PLN, oraz spłatę zobowiązań ztytułu wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 316 022,00 PLN.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66000000
II.1.7)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)
Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)
Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)
Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)
Wymagane wadia i gwarancje:
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości20 000,00 PLN (słownie złotych: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100 groszy).
2. Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym żeporęczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego w Rejonowym Banku Spółdzielczym wLututowie Oddział w Złoczewie nr 52 9256 0004 0040 0002 2000 0080. W przypadku wadium wnoszonego wpieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającegowniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Urząd
Dz.U./S S131
11/07/2012
217827-2012-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
3/6
11/07/2012S131
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
3/6
Miejski w Złoczewie, w sekretariacie pok. nr 1 lub zamieścić w osobnej kopercie – opisanej „wadium” dołączonejdo oferty.
6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy zpostępowania.
7. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej zaleca się oferentowi podania numeru rachunkubankowego na jaki ma zostać przekazany zwrot wadium.
8. Do oferty należy załączyć kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem dowodu wniesieniawadium.
III.1.2)
Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów jeregulujących:
Oprocentowanie kredytu zmienne oparte na stawce WIBOR dla 1 miesięcznych depozytów złotowych(publikowaną w serwisie informacyjnym Reuters). Okresem rozliczeniowym jest miesiąc.
Planowany okres spłaty kredytu do dnia 31.12.2032 roku.
Spłata kredytu do ostatniego dnia każdego miesiąca, począwszy od 31.1.2013 roku będzie się odbywać wnastępujących ratach: styczeń 2013 – 16 225,00 PLN, w kolejnych 11 miesiącach spłata będzie następowaćw równych ratach w wysokości 16 189,00 PLN miesięcznie, w roku 2014 – przerwa w spłacie kredytu, w2015 roku raty miesięczne w wysokości 32 378,00 PLN. Od 2016 roku w kolejnych 204 ratach spłata będzienastępować w równych ratach miesięcznych w wysokości 16 189,00 PLN.
Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach do ostatniego dnia każdegomiesiąca. Przy naliczaniu odsetek za każdy kolejny okres odsetkowy wykonawca stosuje stawkę WIBOR 1M zostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc obrachunkowy powiększoną o marżę wykonawcy. Czyli np.odsetki od 1-go sierpnia – Wibor 1M – 31 lipca. Zmiana oprocentowania następuje każdego pierwszego dniaroboczego następnego miesiąca.
Karencja w spłacie kredytu i odsetek do 30.1.2013 r.,
Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową.
III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:
1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;
2) muszą ustanowić Pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich wpostępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowyw sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo dopoświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów;
3) pełnomocnictwo musi jednocześnie wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną,fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencjaprowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (liderem);
4) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybranajako najkorzystniejsza, Zamawiający może wezwać do przedstawienia umowy regulującej współpracę tychWykonawców.
5) wszelka korespondencja oraz rozliczenia finansowe wynikające z zawartej umowy będą dokonywane zpełnomocnikiem.
6) Wadium w przypadku Konsorcjum wnosi pełnomocnik w imieniu całego konsorcjum.
2. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców powinna spełniać następującewymagania:
1) musi być zgodna z postanowieniami SIWZ;
2) sposób składania oświadczeń i dokumentów w przypadku składania oferty wspólnej:
Dz.U./S S131
11/07/2012
217827-2012-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
4/6
11/07/2012S131
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
4/6
a) dokumenty wspólne, takie jak:
— oferta,
— oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu nie spełnienia warunkówokreślonych w art. 24 ust. 1 oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust 1podpisują wszyscy członkowie konsorcjum lub Pełnomocnik w imieniu całego konsorcjum.
b) oświadczenia i dokumenty, takie jak:
— odpis z właściwego rejestru,
— zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynnościbankowych (np. statut w przypadku banków spółdzielczych) składa każdy z partnerów konsorcjum w imieniuswojej firmy.
III.1.4)
Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)
Warunki udziału
III.2.1)
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lubhandlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca spełni ten warunekjeśli posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego lub inny dokument uprawniający do wykonywaniaczynności bankowych (np. statut w przypadku banków spółdzielczych) zgodnie z ustawą z dnia 29.8.1997 r.Prawo Bankowe (Dz. U. Nr 72 poz 665 z późn. zm.),
III.2.2)
Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca spełni ten warunekjeśli złoży oświadczenie o spełnianiu warunków zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 rokuPrawo zamówień publicznych.
III.2.3)
Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Wykonawca spełni warunek jeśli złoży oświadczenie o spełnianiu warunków zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy zdnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.
III.2.4)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)
Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)
Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanieusługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Rodzaj procedury
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)
Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia
Dz.U./S S131
11/07/2012
217827-2012-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
5/6
11/07/2012S131
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
5/6
Najniższa cena
IV.2.2)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)
Informacje administracyjne
IV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
Zp.271.7.2012
IV.3.2)
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)
Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
28.8.2012 - 10:30
IV.3.5)
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert
Data: 28.8.2012 - 11:00
Miejscowość:
Urząd Miejski w Złoczewie, ul. Szeroka 17, 98-270 Złoczew, POLSKA.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)
Informacje dodatkowe
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postepu 17A02-676 WarszawaE-mail: odwołania@uzp.gov.plTel.: +48 224587702Adres internetowy: http://uzp.gov.plFaks: +48 224587700
VI.4.2)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1) Środki ochrony prawnej określone w niniejszymdziale przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danegozamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisówustawy Prawo zamówień publicznych.
Dz.U./S S131
11/07/2012
217827-2012-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
6/6
11/07/2012S131
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
6/6
2) Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej wpostępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany napodstawie ustawy.
3) Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca sięniezgodność z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów,określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4) Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznympodpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
5) Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołaniaw taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się,iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeliprzesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobówokreślonych w art. 27 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych.
6) Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego oniezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest onzobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2.
7) W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji zamawiający powtarza czynność albo dokonujeczynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności.
8) Na czynności, o których mowa w pkt. 7, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2 ustawyPrawo zamówień publicznych.
9) Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej starannościmożna było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę do jego wniesienia
10) Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnychwarunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym UniiEuropejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej
11) Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którympowzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościachstanowiących podstawę jego wniesienia.
12. Szczegółowe informacje na temat środków ochrony prawnej znajdują się w dziale VI ustawy Prawozamówień publicznych.
VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 17A02-676 WarszawaPOLSKA
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
6.7.2012
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Złoczewie