O B W I E S Z C Z E N I E
Burmistrza Miasta Złoczew
w sprawie usuwania śniegu i oblodzeń
W myśl art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U.2018.1454) obowiązki właścicieli związane z zapewnieniem porządku i czystości wykraczają poza teren posesji w związku z powyższym:
„właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez: uprzątnięcie błota śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości”.
Obowiązek ten ciąży w takim samym stopniu na współwłaścicielach, użytkownikach wieczystych jak również osobach posiadających nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także na innych osobach, które nią władają.
Realizując powyższej wskazane obowiązki, należy mieć na względzie, że usuwanego z dachu śniegu nie wolno zgarniać na jezdnię, albowiem taki stan może przyczynić się do niebezpiecznych zdarzeń na drodze i stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia innych osób.
Pamiętać należy również o usuwaniu nawisów (sopli) z okapów, rynien oraz zwałów śniegu z dachów budynków i zabudowań.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Złoczewie