Sprawozdanie z działalności Burmistrza między sesjami

Informacja Burmistrza Miasta Złoczewa o działalności społeczno gospodarczej od dnia 25 lutego2011 roku do dnia 29 marca 2011 roku


W minionym okresie między sesjami realizowaliśmy następujące działania:

Otrzymaliśmy odpowiedź Rady Miejskiej Gminy Kleszczów, o dofinansowaniu inwestycji  - budowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej w Złoczewie, w wysokości 50.000 zł,

Podpisaliśmy umowy z Urzędem Marszałkowskim na realizację projektów: „Rewitalizacja Zespołu Pałacowo-Parkowego wraz z zagospodarowaniem terenu wokół amfiteatru  i wykonaniem widowni – Etap I wykonanie widowni”.  Wartość dofinansowania 49 626,00 zł.   Koszt całkowity: 75 183,79 zł;„ Uśmiech dziecka – zagospodarowanie skweru przy ul. Burzenińskiej w Złoczewie z przeznaczeniem na plac zabaw” - wartość dofinansowania  - 15 850,10 zł  Koszt całkowity: 27 589,26 zł;

Złożyliśmy, wniosek  w ramach „Małych projektów”   do LGD  „Szlakiem sieradzkiej E-ski” na dofinansowanie imprez „Dni Złoczewa – tradycja i nowoczesność”;

Poczyniono uzgodnienia związane z realizacją „Dni Złoczewa”, ustalono program, przygotowano umowy z wykonawcami  i techniką, w opracowaniu są jeszcze szczegóły związane z dniem sportowym;

W dniu 25 marca br. odbyło się Walne Zgromadzenie członków LGD  „Szlakiem sieradzkiej E – ski”, na którym uchwalono wysokość  składki członkowskiej na rok 2011;

Na bieżąco realizowany jest projekt „Robaszewska Przyszłość”, w ramach którego uczestnicy biorą udział w warsztatach „Gotuję smacznie, zdrowo i domowo”; 

 Na bieżąco realizowany jest również  projekt „Droga do sukcesu”;

W ubiegłotygodniowym wydaniu tygodnika „Siedem dni”, ukazała się obszerna informacja na temat realizowanych w gminie Złoczew inicjatyw lokalnych i projektów;

W dniu dzisiejszym upływa termin składania ofert na wykonanie ulic na  osiedlu „Słonecznym”. Po rozstrzygnięciu przetargu podpisana będzie,  umowa na dofinansowanie inwestycji w ramach NPPDR z  Łódzkim Urzędem Wojewódzkim;

Na bieżąco zajmujemy się wydatkami z funduszu sołeckiego;

Podjęliśmy działania mające na celu przeliczenie kosztorysów  inwestycji pn. „Rewitalizacja Zespołu Pałacowo Parkowego wraz z zagospodarowaniem terenu wokół amfiteatru i wykonaniem widowni”, w związku z ukazaniem się terminu naboru wniosków o dofinansowanie do RPO WŁ;

Przy współpracy z urzędem złoczewskie szkoły przygotowują wnioski o dofinansowanie w ramach Edukacji Ekologicznej do WFOŚ  oraz w ramach projektu systemowego 9.1.2 do Urzędu Marszałkowskiego.

W  2011 roku,  zgodnie z wymogami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2010 r. Nr 234, poz.1536), w związku z Rocznym Programem Współpracy Gminy Złoczew  z organizacjami pozarządowymi i podmiotami  prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2011, został ogłoszony otwarty  konkurs  ofert na realizację  zadań publicznych z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej  na następujące zadania

- popularyzacja piłki nożnej wśród mieszkańców Złoczewa

- popularyzacja piłki nożnej wśród mieszkańców sołectwa Stolec.

W obu przypadkach zakres przedsięwzięcia obejmował organizację i uczestnictwo w imprezach związanych z piłką nożną oraz szkolenie dzieci i młodzieży w tej dziedzinie sportu.  Na realizację wymienionych zadań w budżecie Gminy Złoczew zabezpieczone zostały środki finansowe na poziomie kwot, które obowiązywały również w roku 2010, czyli odpowiednio, na zadanie nr 1 – 15.000 zł. oraz na zadanie nr 2 – 10.000 zł.  Termin złożenia ofert wyznaczono na dzień 17 marca

2011 r.

Na podstawie art.18a ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2010 r. Nr 234, poz.1536)  otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w wymienionym zakresie został unieważniony, gdyż w wymaganym terminie  nie  złożono  żadnej oferty.

W miesiącu marcu 2011 r. rozstrzygnięto przetarg, w wyniku którego wyłoniono oferenta na opracowanie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla terenów położonych w Złoczewie w rejonie ul. Cmentarnej, Spokojnej – Burzenińskiej i ul. Opłotki. Z wybranym wykonawcą tj. Pracownią Urbanistyczno-Architektoniczną z Kalisza, 31 marca 2011r. zostanie podpisana umowa na realizacje tego zadania. Koszt opracowania stanowi kwotę w wysokości - 36 162,00 zł. brutto, a termin realizacji wynosi 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

W dniu dzisiejszym o godzinie 11 00 odbyło się otwarcie ofert złożonych w przetargu nieograniczonym,  na przebudowę dróg osiedla „Słoneczne” w Złoczewie.

W miesiącu marcu 2011 roku Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Złoczewie wykonał następujące prace zlecone przez Gminę Złoczew:

 W dniach od 14 do 22 marca wykonywał prześwietlenie 180 szt drzew w parkach i zieleńcach miejskich.

W dniach od 8 do 28 marca 2011 wykonywano bieżącą naprawę nawierzchni dróg gminnych równiarką na terenie sołectw Emilianów, Wandalin, Uników, Stanisławów, Grójec Mały, Kamasze, Łeszczyn w dniach od 29 do 31 marca 2011 wykonywane zostaną roboty na terenie sołectw Grójec Wielki, Stolec, Robaszew.

W dniach od 22 do 24 marca 2011r wykonywano naprawę nawierzchni żwirem (108 ton) drogi gminnej Stanisławów – Grójec Wielki.

            W dniu 21 marca 2011 roku na terenie miasta Złoczewa rozpoczęli pracę osadzeni w Zakładzie Karnym w Sieradzu w ilości 8 osób. Zlecano im prace polegające na porządkowaniu parków i zieleńcy miejskich po zimie (zgrabianie zeschłej trawy, liści oraz ich załadunek na przyczepę).

Poza tym wykonywano prace porządkowe na terenie miasta zgodnie z zawartymi porozumieniami.

W dniu 28 marca 2011 roku rozpoczęliśmy również usuwanie ziemi i piasku z poboczy ulic po zimie.

Ponadto wykonywaliśmy również prace statutowe polegające na dowozie dzieci do szkoły Podstawowej w Stolcu, obsłudze targowiska miejskiego oraz wywozie nieczystości płynnych od osób prywatnych oraz instytucji i zakładów.

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. Jawna w Złoczewie w skutek zaistniałej sytuacji pojawienia się mikroorganizmów w wodzie wodociągowej wodociągu Złoczew, Uników, Broszki, Grójec Wielki, podjął działania w celu likwidacji mikroorganizmów, poprzez chlorowanie studni głębinowych uważając je jako źródło skażenia mikroorganizmami, a które są jako pierwsze w ciągu technologicznym stacji uzdatniania wody. Zachlorowana woda w studni jest dalej tłoczona do sieci wodociągowej poprzez aeratory, filtry jednocześnie odkażając je. Obecnie oprócz tego, że woda jest dezynfekowana podchlorynem sodu, (chlorator jest podłączony w kolejności następnej po studni przed aeratorem) codziennie profilaktycznie wlewamy podchloryn sodu do studni głębinowych. Badania wykazały, że studnie są już wolne od mikroorganizmów, które umieściły się w złożach filtrów piaskowych. Dlatego wyłączamy kolejno filtry zalewając je podchlorynem sodu na dwie doby. Dało to dobry rezultat np. w stacji uzdatniania wody w Grójcu Wielkim (ostatnie badanie wody – ogólna liczba mikroorganizmów w 22oC po 72 godzinach wynosi „0” , oraz w stacji uzdatniania wody w Unikowie – ogólna liczba mikroorganizmów w 22oc po 72 godzinach wynosi „1”. Podjęliśmy działania polegające na myciu wnętrzy hydroforów.      Pozostaje tylko sprawa tzw. wtórnego zanieczyszczenia wody w wodociągu polegająca na tym, że uwodnione tlenki żelaza, które w okresach zwiększonego poboru wody, a zatem zwiększonej szybkości jej filtracji nie osadziły się w filtrach dostają się do rur wodociągowych gdzie przylegają do ścian rury. Osady te wykazują właściwości sorpcyjne, dlatego z przepływającej wody sorbują substancje organiczne śladowe i niektórych związków mineralnych tworząc wewnątrz rurociągu tzw. biofilm, który systematycznie się odrywa od rury powodując wzrost mętności, barwy oraz zawartości żelaza i manganu w wodzie. Te same objawy powoduje opróżnienie i ponowne napełnianie wodociągu, co spowodowane jest uruchomieniem ustanych osadów.

Na w/w wodociągach regularnie płukane są „końcówki” poprzez istniejące tam hydranty.

      Skąd się wzięły mikroorganizmy na wszystkich ujęciach wody nie wiadomo. Na terenie miasta Złoczew istnieje 9 starych już nie eksploatowanych, nie zabezpieczonych studni głębinowych, o które nikt już nie dba, co mogło przyczynić się do zanieczyszczenia warstwy wodonośnej, która stanowi źródło dla naszych studni głębinowych. Warstwy wodonośne na terenie naszej gminy stabilizują się już na głębokości 5,5 mb. Spływ wody w tych podziemnych warstwach wodonośnych następuje w kierunku północnym. Na terenie gminy dużo właścicieli posesji i gospodarstw rolnych po wybudowaniu sieci wodociągowej zmieniło istniejące studnie wykonane z kręgów betonowych na szamba. Bardzo deszczowy rok spowodował wysoki poziom wód głębinowych co przejawiło się licznymi rozlewiskami na polach. Rozlana na pola była rzeka Oleśnica. W okolicach wsi Broszki wykonywane są na zlecenie kopalni Bełchatów odwierty na głębokości 230 mb. Czy któreś z tych zdarzeń nie przyczyniło się do przedostania zanieczyszczeń do warstw wodonośnych, które stanowią ujęcia wody dla naszych studni głębinowych? Informujemy, że w tym okresie nie dokonaliśmy żadnych prac w stacjach uzdatniania wody, żadnej wymiany nowych urządzeń. Podczas usuwania awarii wodociągów używamy własnej pompy zasilanej silnikiem benzynowym, nie korzystamy z obcych urządzeń. Pompa jest wykorzystywana tylko do prac związanych z wypompowaniem wody z wykopu przy wodociągach. Do dezynfekcji wody wykorzystujemy podchloryn sodu, który powoduje zwiększoną mętność wody. Żadna stacja uzdatniania wody w naszej gminie nie posiada do dezynfekcji wody urządzeń wykorzystujących promienie UV stąd wynikają duże koszty związane z zakupem podchlorynu sodu, które od czasu wystąpienia mikroorganizmów do dnia dzisiejszego wyniosły 9073,74 zł.

Koszty związane z badaniem wody wyniosły 15068,86 zł

       W dniu 18.03.2011 r. odbyło się spotkanie z Dyrektorami w/w placówek oświatowych mające na celu opracowywanie arkuszy organizacji roku szkolnego 2011/2012.

Dokonano następujących ustaleń:

Arkusze organizacji powinny być opracowane z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów przy optymalnym wykorzystaniu środków finansowych.

Przygotowane w sposób rzetelny oraz zgodny z wykorzystaniem najlepszych rozwiązań.

Przygotowane do zatwierdzenia przez organ prowadzący arkusze muszą być sporządzone zgodnie z ustalonymi wytycznymi uzgodnionymi podczas tego spotkania.

 W sprawie wytycznych do projektów organizacji roku szkolnego 2011/2012  ustalono liczebność uczniów w klasach tegorocznych ( dotyczy szkół wielo oddziałowych – SP ,PG Złoczew).Klasa powinna liczyć nie mniej niż 22 uczniów i nie więcej niż 26 uczniów. Klasy o  liczebności poniżej 22 uczniów mogą być tworzone za zgodą organu prowadzącego. Podział na grupy na zajęciach z informatyki poniżej 25 uczniów – za zgodą organu prowadzącego.

Zniżki godzin nauczycielom , którym powierzono stanowiska kierownicze pozostają na poziomie lat ubiegłych zgodnie z Uchwałą Nr XXXIV/340/2002.

Godziny ponadwymiarowe dla dyrektorów ustalono do 6 –ściu godzin tygodniowo , nie więcej niż 1/3 etatu.

W Szkole Podstawowej w Broszkach , Unikowie i Stolcu arkusze mają być przygotowane z uwzględnieniem maksymalnych oszczędności poprzez łączenie klas oraz optymalne zatrudnienie.

W związku ze zmianą Ustawy o Systemie Oświaty od 1 września 2011 r. obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego dotyczy dwóch roczników wiekowych : rocznika 2005 (sześciolatki) oraz 2006 (pięciolatki).

Obowiązkiem Gminy jest zapewnienie w pierwszej kolejności spełnienie rocznego obowiązku przedszkolnego w/w dzieciom.

Ustalono iż od 1.09.2011 r. w pierwszej kolejności przyjmowane będą do Przedszkola dzieci 5-6 letnie , pozostałe tj. (3-4 latki) w ramach posiadanych miejsc.

Zgodnie z Ustawą  z dnia 5 sierpnia 2010 r. o zmianie Ustawy o Systemie Oświaty ( Dz.U. z dnia 13.08.2010 r.) art.14 ust 5 organ prowadzący ustalił stawkę za każdą godzinę pobytu w przedszkolu ponad podstawę programową ( ponad 5 godzin dziennie) w wysokości 2,50 zł za każdą następną godzinę pobytu dziecka w przedszkolu.

Pozostałe wytyczne do projektów organizacji roku szkolnego 2011/2012 zgodnie z rozporządzeniami MENiS  oraz zarządzeniem nr 23/09.

W dniu 15 marca br. odbyła się  rozprawa  w sprawie uregulowania stanu prawnego działki pod świetlica w Borzęckim, po uprawomocnieniu postanowienia zostanie przygotowany wniosek o komunalizację nieruchomości.

 Sąd Rejonowy w Sieradzu zawiesił postępowanie w sprawie zasiedzenia działki nr 84 we wsi Szklana Huta do czasu wyjaśnienia kwestii prawidłowości powołania wspólnoty gruntowej. Postępowanie pozostanie zawieszone do czasu zajęcia przez mieszkańców stanowiska w przedmiotowej sprawie 

 Zostały przygotowane dokumenty do sporządzenia aktu notarialnego sprzedaży lokalu przy ul. Kościelnej 6/8. Po uzyskaniu zaświadczenia o samodzielności lokalu zostanie sporządzony akt notarialny.

Przygotowane zostały dokumenty do sporządzenia aktu notarialnego zakupu działki nr 219/1 we wsi Łeszczyn.

 Sporządzona została wycena lokalu mieszkalnego nr 8 w budynku przy ul. Kilińskiego 33 w związku z przeznaczeniem lokalu do sprzedaży najemcy.

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 września 2011 12:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Radosław Radwański
Ilość wyświetleń: 1212
29 września 2011 12:43 (Radosław Radwański) - Dodanie dokumentu.